MO19-1 sluit competitie af met winst in dubbele cijfers

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De laatste competitiewedstrijd voor de winterstop stond vandaag voor MO19-1 op het programma. En misschien is het ook wel de laatste competitiewedstrijd die de jeugd in De Meeren gespeeld heeft voorlopig. Want er kan doordeweek niet meer getraind worden na 17.00 uur. Hopelijk gooit de KNVB de competitie voor de jeugd er niet uit en kan er de komende weken toch gewoon gevoetbald worden. De jeugd sport natuurlijk ook op school en zou gewoon fit moeten zijn om nog een paar weken te kunnen voetballen op de zaterdag als het weer het toe laat. Voor MO19-1 zit het er in ieder geval wel op en het team zit nu in de wachtkamer voor een eventueel kampioenschap. Want het is koploper en kan alleen door Boekel-Sport MO19-1 achterhaald worden. En als dat lukt, dan is het doelsaldo doorslaggevend. Baarlo heeft een marge van 20 doelpunten ten op zichte van Boekel-Sport, dat nog 2 wedstrijden moet spelen. Wint Boekel-Sport die wedstrijden met in totaal 21 doelpunten verschil dan zijn ze kampioen. In alle andere gevallen gaat de titel naar de meiden uit Baarlo. Laten we hopen dat de wedstrijden nog gespeeld wordt en er in ieder geval een kampioen aangewezen kan worden.

De meiden uit Baarlo speelden de laatste wedstrijd tegen Volkel MO19-1, waar uit met 1-18 van was gewonnen. Dat het vandaag minder makkelijk ging was wel zeker, Volkell had zich wat versterkt met een paar dames van vrouwen 1 en talentvolle meiden van de MO17-1. Prima, want de uitwedstrijd was niet leuk. Natuurlijk trok Baarlo vanaf de start het initiatief naar zich toe, maar verdedigend stond Volkel een stuk beter dan in de heenwedstrijd. Het duurde tot de 20ste minuut voordat Baarlo de score opende. Shalysa zorgde voor de 1-0 en wist daarna binnen het kwartier nog 2 keer te scoren, 3-0. Een glaszuivere hattrick dus. Vlak voor rust tilde Fleur, die steeds beter in haar element komt binnen het team, de score naar 4-0, een goede afspiegeling van de eerste helft.

In de tweede helft was Baarlo wat slordig en minder geconcentreed. Volkol bleef op de been mede omdat Baarlo de grootste kansen die het kreeg wist te missen. Rond de 65ste minuut mocht Lieke Smedts de wedstrijd weer hervatten en werden er een paar posities omgezet. Dat zorgde voor nog meer aanvalsdrang en uiteindelijk wist Baarlo vanaf de 70ste minuut de score verder uit te breiden. Eerst mocht Fleur nog 2 keer scoren, ze bezorgde zichzelf ook een hattrick vandaag, al was het niet in 1 helft. Vervolgens was het Lieke die met 3 doelpunten ook nog voor een hattrick zorgde. Ook deze was niet 'glaszuiver' omdat Shalysa tussendoor haar 4de van deze wedstrijd noteerde. En daarmee lukte het Baarlo toch de dubbele zijfers op het scorebord te zetten. Althans....niet in Baarlo, want in de 88ste minuut stond het gewoon 0-0, tot groot plezier van iedereen uit Volkel. Die hadden vooraf al gezegd het onder de 10 te willen houden en met de 0-0 op het scorebord konder ze wel leven. Tijd dus voor een nieuw scorebord in De Meeren??

En met deze eindstand gaat Baarlo MO19-1 de winterstopn in. Er wordt nog geprobeerd een vriendschappelijke wedstrijd te regelen, anders blijft het team trainen of andere activiteiten organiseren om fit te blijven. Want op zaterdag 15 januari staat er een volgende uitdaging op het programma. Een bekerwedstrijd tegen Fortuna MO19-1, dat in de hoofdklasse speelt. Een leuke wedstrijd waar dan hopelijk weer publiek mag komen. En misschien mag Baarlo MO19-1 nog een kampioenschap vieren, maar dat zal de komende weken dus pas duidelijk worden.

Nog vermeldenswaardig. In de uitwedstrijd was Baarlo MO19-1 een bal kwijtgeraakt. De sympathieke trainer van Volkel MO19-1 kwam met een grote lach in De Meeren en had de verloren bal bij zich. Sjapoo, mooi dat het ook op deze manier kan!

Baarlo MO19-1 wenst iedereen alvast fijne feestdagen en een goed en gezond 2022. Laten we hopen dat de wereld er in 2022 weer anders uit komt te zien. Voor de meiden uit Baarlo staat er voldoende op het programma en hopelijk kunnen ze weer gaan 'shinen' in nieuwe shirts, gesponsord door JC Sjiwa. Tot in De Meeren in 2022, hopelijk al op zaterdag 15 januari!