Baarlo MO19-1 maakt het zichzelf lastig

St. Janstraat 66
6595AD
OTTERSUM

Na 2 weken geen competitievoetbal voor MO19-1 ging de terugronde van de competitie van start. Uit tegen Achates MO19-1 (Ottersum), waar de meiden van Baarlo in de heenronde vrij overtuigend met 7-2 van hadden gewonnen. Toch was de leiding er vooraf niet gerust op en vaak komt een onderbuikgevoel uit. Jaël had zich helaas op het laatst af moeten melden wegens ziekte en tijdens de bespreking bleek toch niet iedereen even fit te zijn. En met Sterre al geblesseerd werd er toch even een belrondje gemaakt en mocht Pleun Bertrams van de MO15-1 aansluiten. De trainers gaven al aan dat dit mogelijk de meest lastige wedstrijd van het seizoen zou gaan worden. En dat kwam ook uit.

Achates begon zeer gemotiveerd en met een prima instelling aan de wedstrijd, Baarlo zette daar niet veel tegenover. Voetballend wel, dat hebben de meiden al vaker laten zien. En zo leverde 2 prima aanvallen een voorsprong op. Eerst was het Fleur die in de 6de minuut werd aangespeeld en die met een mooie individuele actie voor de voorsprong zorgde, 0-1. Na een kwartier deed Meggie weer eens van zich horen, alleen op de keeper maakte ze geen fout, 0-2. Een welkome voorsprong die er misschien voor zorgde dat de weerstand van de meiden van Achates minder werd. Maar dat gebeurde niet en na een half uur namen de meiden uit Ottersum weer het initiatief in handen. Dat leverde ook de aansluitingstreffer op, 1-2. En 5 minuten voor rust kreeg Achates loon naar werken en trok de stand gelijk, 2-2. En daarmee was het rust, een tussenstand waar de trainers van Baarlo niet blij mee waren maar het was een terechte tussenstand.

De 2de helft leek Baarlo zich toch te realiseren dat het anders moest. Direct werd het initiatief genomen en na 5 minuten kreeg Baarlo een strafschop, waarover de meningen verdeeld zijn. Shalysa wist wel raad met dit buitenkansje, 2-3. Baarlo wilde doordrukken maar toch kwam Achates weer terug in de wedstrijd door niet gedegen ingrijpen van de meiden uit Baarlo, 3-3. Even leek Achates te geloven in een kleine verrassing en kwam het bijna op een 4-3 voorsprong. Zover kwam het niet en net op tijd trok Baarlo de wedstrijd helemaal naar zich toe. In de laatste 20 minuten kwam Achates er niet meer aan te pas en creëerde Baarlo kans op kans. Een 2de strafscop werd niet gegeven, dat compenseerde de eerder makkelijk gekregen strafschop. Een corner waaruit gescoord werd moest om onduidelijke redenen opnieuw worden genomen. Maar uit één van de vele aanvallen was het uiteindelijk Meggie die in de 82ste minuut de voorsprong op het scorebord noteerde, 3-4. Achates kon het niet meer opbrengen nog een keer terug te komen in de wedstrijd en Baarlo wilde aan alle onzekerheid een einde maken. Dat gebeurde dan ook in de 89ste minuut, wederom was het Meggie die met een prima individuele actie zichzelf vrij speelde en de keeper kansloos liet, 3-5. Met nog een paar minuten te spelen bleef Baarlo de aanval zoeken maar er werd niet meer gescoord in de resterende minuten. En zo bleef de 3-5 staan, 3 punten mee naar Baarlo in een hele lastige wedstrijd.

Door de overwinning blijft Baarlo ongeslagen en kan het zich gaan voorbereiden op de topper van aanstaande zaterdag tegen Boekel Sport. In Boekel werd een zwaarbevochten 2-3 overwinning mee naar huis genomen. De meiden uit Boekel wonnen vervolgens hun volgende 3 wedstrijden en is nog de enige concurrent voor het kampioenschap. Bij winst is de titel officieel nog niet binnen maar kan het niet meer fout gaan. Bij een gelijkspel blijft Baarlo de beste papieren houden. Bij winst voor Boekel wordt het slot van de competitie nog spannend. Dus kom onze meiden aanmoedigen komende zaterdag in De Meeren voor deze wedstrijd, 14.30 uur! Tot zaterdag.