Een wedstrijd dat geen wedstrijd werd

Volkel MO19-1

Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

De meiden van MO19-1 mochten na 3 overwinningen afreizen naar Volkel. Een klein uurtje rijden waar de plaatselijke MO19-1 de tegenstander was. Die hadden de eerste 2 wedstrijden ruimschoots verloren en de vraag was dan ook of Volkel misschien te hoog ingedeeld was. Ter voorbereiding hadden de ouders van Shalysa alle speelsters uitgenodigd op vrijdagavond voor een feestje, aangezien Shalysa onlangs 16 jaar is geworden. Een leuke verrassing voor de nieuweling in het team. Het werd een bijzonder gezellige party, dat was bij het verzamelen wel duidelijk. De dansjes werden nog even over gedaan voordat er serieus aan de wedstrijd gedacht kon worden.
Tijdens de bespreking waren de trainers duidelijk, 'We kunnen vandaag alleen verliezen van onszelf'. De speelsters waren het er unaniem mee eens en Meike benadrukte binnen de groep nog maar even dat 2 jaar geleden, in het kampioensjaar van het gros van dit team als MO17-1, concurrent Sparta geheel onverwacht verloor van laagvlieger SJVV. Dat mocht vandaag niet gebeuren, er moest gewonnen worden van Volkel om de 1e plaats voorlopig niet af te staan.
Aangekomen in Volkel werden er even gepraat tussen de trainers onderling. De trainer van Volkel was duidelijk, 'Jullie hebben hier vandaag waarschijnlijk niet veel aan als ik de uitslagen van jullie eerste wedstrijden bekijk'. Hij bevestigde dat zijn team te hoog was ingedeeld en met nog een paar blessures werd het er allemaal niet beter op.
Eenmaal aan de wedstrijd begonnen werd inderdaad al na een paar minuten duidelijk, dit gaat geen wedstrijd worden. Het klasseverschil was dermate groot dat Baarlo MO19-1 zelfs in een versnelling lager de ene na de andere aanval kon produceren. Helaas waren de meiden van Volkel niet bij machte om er zelf echt gevaarlijk uit te komen. Er ontstond een zeer eenzijdige wedstrijd. Noemenswaardig is misschien nog dat de trainers Puck in de spits positie lieten spelen na 10 minuten, omdat ze de 2de helft mocht gaan keepen. Het lukte Puck om vlak voor het rustsignaal de score naar 0-10 te tillen. Gezien de kansen een tussenstand waar niemand iets op aan te merken kon hebben.
In de 2de helft gunde de trainers de vaste keepster Kim een plek in de spits. Helaas had Kim het vizier niet op scherp staan, want ze wist een paar riante kansen niet te verzilveren. Misschien ook niet gek voor een keeper, maar laten we het vooral positief bekijken, Kim stond wel vaak goed gepositioneerd. Jammer dat ze zelf geen doelpunt wist te maken, maar de meiden van Baarlo scoorde nog 8 keer. Daar stond ook een tegentreffer tegenover, die geheel onverwacht tot stand kwam. In één van de weinige uitbraken van Volkel was Puck eerder bij de bal dan een tegenstander. Echter schoot ze de bal tegen het hoofd van de doorgelopen Volkel speelster en de bal rolde langzaam in het lege doel. De reservespeelsters van Volkel kregen het pas 10 seconde later in de gaten, maar de euforie was er niet minder om. En eerlijkheid gebied te zeggen, het was de meiden van Volkel gegund. Ondanks het grote krachtsverschil bleven ze positief en sportief en maakten ze er het beste van. Dat gold ook voor de leiding van Volkel, die hoe moeilijk ook in dit soort wedstrijden, de meiden positief bleven coachen. Respect, dat zie je vaak te weinig.
Met 4 gewonnen duels is Baarlo MO19-1 nu de grote favoriet voor het kampioenschap, daar kunnen ze niet meer omheen. De komende 2 weken zijn de meiden vrij van competitie. De trainers hebben voor 23 oktober een oefenwedstrijd ingelast tegen Fortuna'54 MO17-1, dat in de 4de divisie landelijk speelt. Een oefenwedstrijd waar de krachtsverschillen een stuk minder zullen zijn, heel benieuwd hoe de meiden van Baarlo zich staande weten te houden tegen de talenten van Fortuna. Het wordt een interessant duel, een mooie voorbereiding op het vervolg van de competitie, die in de maand november beslist gaat worden. De eerstvolgende thuiswedstrijd is pas op zaterdag 6 november, dan komt Boekel-Sport MO19-1 op bezoek. Een tegenstander die het de meiden van Baarlo in de uiwedstrijd ontzettend lastig hadden gemaakt en waar nipt met 2-3 werd gewonnen. Voorafgaand staan echter nog de belangrijke wedstrijd tegen Achates uit op het programma. We zijn benieuwd of VV Baarlo MO19-1 de goeie indruk die ze hebben achtergelaten de afgelopen weken gaat vasthouden. We hopen dan ook op een groot aantel toeschouwers, zeker op zaterdag 6 november in De Meeren.