Baarlo 2 doet zichzelf weer tekort

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo 2 was er afgelopen zondag op gebrand om de zwakke bekerwedstrijd tegen TSC 2 snel te vergeten. Maar aan alle goeie bedoelingen kwam na 20 seconden al een einde. Bij de eerste de beste lange bal van Bavos stond de verdediging van Baarlo nog niet helemaal op te letten. De snelle rechtsbuiten van Bavos wist wel raad met dit buitenkasje en faalde niet in de 1 tegen 1 met de keeper, 0-1. Toch pakte Baarlo het goed op en nam vrij snel het initiatief in de wedstrijd. Dat leverde ook kansjes op en het duurde tot de 12de minuut voordat Baarlo weer helemaal terug in de wedstrijd zat. Een schot van Jordi Peeters werd nog door de keeper gepareerd maar niet voldoende, de bal rolde via de paal toch het doel in, 1-1. Baarlo zette door en bleef de aanval zoeken, maar het hielp in de 30ste minuut Bavos weer aan een voorsprong. Een knullig breedteballetje werd opgepikt door Bavos en een snelle aanval leidde tot het 2de doelpunt, 1-2. Weer liep Baarlo achter de feiten aan en kon het weer op jacht naar de gelijkmaker. Tot aan de rust bleef het deze stand, al had het vlak voor rust 1-3 kunnen staan, maar ook 2-2. Beide ploegen misten vlak voor rust namelijk een gigantische kans en daardoor bleef de voorsprong van Mifano op het scorebord staan.

In de 2de helft was het weer Baarlo dat het initiatief nam en het werd een eenzijdig duel. Baarlo veel in balbezit en spelend op de helft van de tegenstander, Bavos dat er nog maar sporadisch uit kwam voor een counter. Tot aan de laatste minuut van de wedstrijd ging Baarlo op zoek naar een doelpunt. Bij Bavos vielen de spelers regelmatig neer met blessures of vermoeidheid, maar de ploeg hield knap stand. Ook de toegekende blessuretijd van de prima leidende scheidsrechter mocht niets meer uithalen voor Baarlo. Strijdend werd het duel uiteindelijk verloren, waar een gelijkspel een betere afspiegeling zou zijn geweest van de wedstrijd. Maar dat hoort bij voetbal, fouten van Baarlo werden vandaag weer genadeloos afgestraft en verdedigend hield de tegenstander vandaag goed stand.

In ieder geval was de instelling ten opzichte van vorige week weer een stuk beter en daar moet de ploeg uit Baarlo moed uit putten. Zeker met de aanstaande wedstrijd op het programma tegen de ongeslagen koploper SSS uit Overloon. Misschien komt die wedstrijd ook wel op een perfect moment. Gemotiveerd voor een goed resultaat zal Baarlo zeker zijn, de wedstrijd start om 12.15 uur in Overloon. Tot zondag?