Baarlo 2 toont te veel respect voor tegenstander in eerste half uur

... (corner)
... (afstandschot)
... (schot)
Stan Wijhers (vrije trap)
Robin Steeghs (afstandschot)
... (schot)

10 oktober 2021 12:00

M. van Duijl

Sportpark Soetendaal
Soetendaal 5 A
5821BL
VIERLINGSBEEK
tel. 0478-631927

Vol vertrouwen vertrok Baarlo 2 afgelopen zondag naar Vierlingsbeek voor de wedstrijd tegen Volharding 3. De eerste 6 punten uit 2 wedstrijden waren binnen. Voorafgaand aan de competitie werd de tegenstander van vandaag gezien als één van de kampioenskandidaten, dat beeld is na de wedstrijd van gisteren niet veranderd. Baarlo 2 startte sterk, met 2 goede reddingen voorkwam de keeper van Volharding 3 een voorsprong van Baarlo 2. Langzaam nam Volharding het initiatief in handen en toonde Baarlo 2 te veel respect voor de tegenstander. Waarom is en blijft een raadsel, het leek erop dat de ploeg te gespannen aan de wedstrijd was begonnen. Het was Volharding dat de score opende. Uit een twijfelachtig gekregen corner werd de bal bij de 1e paal verlengd waarna bij de 2de paal een vrijstaande speler de bal makkelijk in kon koppen, 1-0. Nog geen 5 minuten later verdubbelde Volharding de voorsprong. Uit een mooie aanval werd de doorgeschoven linksback in stelling gebracht en die schoot van een meter of 20 de bal onhoudbaar tegen het netje, 2-0. Toen 3 minuten later Volharding uit een counter op 3-0 wist te komen door de sterk spelende linksbuiten, leek de wedstrijd beslist. Baarlo kreeg even een les in effectief omgaan met de kansen en keek dus na een kwart wedstrijd tegen een grote achterstand aan.
Toch verdient de ploeg een compliment dat het vanaf dat moment de mouwen opstroopte en naar de aansluitingstreffer op zoek ging. Het leek alsof de spanning eraf was. In de 35ste minuut kwam Baarlo dan ook terug in de wedstrijd door een uitstekend genomen vrije trap van Stan Wijhers, die onhoudbaar in de kruising verdween, 3-1. Vlak voor rust was het Robin Steeghs die met een mooi schot van rand 16 de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd bracht, 3-2. Dat was gelijk ook het laatste wapenfeit van Robin, die direct richting Baarlo moest om aan te sluiten als 1e wissel bij Baarlo 1. Tonny Boots was niet geheel fit meer en met Maarten Grubben in Jordi Peeters werden 2 verse krachten ingezet.
De tweede helft speelde zich veel op het middenveld af waarbij Baarlo 2 de aanval zocht en Volharding gevaarlijk bleef in de counter. Grote kansen kreeg Baarlo niet en het was Volharding dat halverwege de 2de helft de wedstrijd op slot gooide. De verdediging van Baarlo verslikte zich in een lange bal en de linksbuiten van Volharding wist wel raad met dit buitenkansje en tikte zijn 2de gaol binnen, 4-2. En daarmee was het verzet ook wel een beetje gebroken van Baarlo, dat het nog wel probeerde maar je zag aan alles en iedereen dat er een gevoel was van 'er zit gewoon niet meer in vandaag'. De punten bleven dan ook niet onverdiend in Vierlingsbeek. Lang treurde Baarlo 2 er niet om, er werd vandaag verloren van gewoon een sterke tegenstander, dat mag ook wel gezegd worden.
Komende zondag komt MMC Weert 3 op bezoek. Net als Baarlo is de ploeg uit Weert redelijk gestart met 6 punten uit 3 wedstrijden. De winnaar van het duel blijft dan ook bovenin meedraaien voorlopig, de verliezer doet een stapje terug naar de middenmoot. Het beloofd op voorhand dan ook al een spannende wedstrijd te worden. Vanwege de vele thuiswedstrijden in Baarlo start de wedstrijd een half uurtje eerder dan normaal, 10.30 uur. We hopen op een groot aantal toeschouwers. Dus tot zondag in De Meeren.