Baarlo 2 geeft MMC Weert 3 een punt cadeau

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De mannen van het 2de mochten vandaag een half uurtje eerder verzamelen voor de thuiswedstrijd tegen MMC Weert 3. Het tijdstip was vervroegd omdat er 2 wedstrijden op het hoofdveld gespeeld moesten worden. De voortekenen waren goed, iedereen was op tijd aanwezig en er werd nog even de avond ervoor geëvalueerd. Toen bezocht het grootste deel van de spelers namelijk de wedstrijd Bree - Baolder en werd er nog lang nageborreld in de kantine van Bree. De Breetse dames hadden weer indruk weten te maken op de mannen uit Baolder, niet voor de eerste keer. Even een korte bespreking, de trainer bespaarde de spelers een hoop trainersgelul en gaf aan dat er vandaag gewoon gewonnen moest worden. Meer viel er niet zeggen over de wedstrijd, de opdracht was duidelijk.
Omdat er geen scheidsrechter kwam opdagen moest er even nog het een en ander geregeld worden. Er werd snel geschakeld en zo werd er om 10.45 uur afgetrapt. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Baarlo 2 de punten in eigen huis wilde houden. Geconcentreerd en met verzorgd voetbal werd de aanval gezocht. In de 9de minuut leverde dat ook al de openingstreffer op, 1-0 door Matthijs Timp. Baarlo 2 ging vervolgens op zoek naar een grotere voorsprong, maar die kwam er niet. De nodige kansen werden om zeep geholpen en zo bleef MMC Weert in de wedstrijd. En als je zelf de kansen niet benut dan valt het doelpunt vaak aan de andere kant. En dat gebeurde ook in deze wedstrijd. Het was eigenlijk de eerste kans van MMC Weert 3, die werd ook gelijk verzilverd in de 37ste minuut, 1-1. Baarlo 2 schrok en tot aan de rust gebeurde er niet veel meer. Met een teleurstellend gelijke stand werd het kleedlokaal opgezocht voor de rust.
In de 2de helft eenzelfde spelbeeld, Baarlo 2 was de aanvallende ploeg en dwong MMC Weert terug op eigen helft. in de 52ste en 58ste minuut leverde dat een verdiende voorsprong op. Eerst mocht Sven Wullms bij de 2de paal geheel vrijstaand de bal binnentikken, 2-1. Een minuut of 5 later maakte Rik Schotman er met een prachtig doelpunt 3-1 van. De wedstrijd leek gespeeld en het was eigenlijk wachten op meer doelpunten van Baarlo 2. Maar het liep geheel anders. Baarlo 2 werd nonchalent en de concentratie zakte weg. In de 64ste minuut profiteerde MMC Weert van slordig opbouwen van Baarlo en de ploeg uit Weert kwam terug de wedstrijd, 3-2. In de 78ste minuut hielp Baarlo 2 de tegenstander nogmaals door in het strafschopgebied een tegenstander vast te houden. De speler van MMC Weert maakte hier dankbaar gebruik van en ging slim liggen alsof hij omver getrokken werd. De scheids bedacht zich geen moment en legde de bal op de stip. Het buitenkansje was wel aan MMC Weert besteed, 3-3.
Met nog 10 minuten te gaan was het alles of niets voor Baarlo. En kansen werden er ook gecreëerd, maar helaas stond het vizier niet meer goed. Baarlo maakte zich op voor de blessuretijd, maar de verwachte extra 5 minuten werden niet toegekend. De spelers uit Weert waren hier wel blij om, moegestreden en met een punt konden ze de reis terug naar Weert maken. De spelers van Baarlo waren minder blij en liepen zeer teleurgesteld het veld af. Hoe kon het dat ze deze wedstrijd nog zo eenvoudig uit handen gaven. Daar mag de ploeg over nadenken en zorgen dat het in de toekomst niet meer gebeurt. Laten we hopen dat Baarlo 2 hiervan heeft geleerd. Toen ook nog bleek dat andere ploegen in de kop van de ranglijst punten hadden laten liggen was de teleurstelling nog groter.
Maar life goes on, komende zondag is de 2de bekerronde en komen de mannen van TSC 2 uit Tegelen op bezoek. Een ploeg die een klasse lager speelt, maar dat wil in bekerwedstrijden vaak weinig tot niets zeggen. Baarlo 2 zal gemotiveerd moeten zijn om deze bekerronde te overleven. We gaan het zien, om 11.00 uur in De Meeren. Tot zondag.