Baarlo in 2e oefenduel ook te sterk voor Oostrum

... (schot)
... (schot)

22 augustus 2021 12:00

Gerard de Bruijn (Panningen)

Onbekend

Opnieuw deed Baarlo wat het aan zijn stand verplicht was. Na de zege op Achates in het openingsduel van de oefencampagne werd nu 4e klasser Oostrum in een doelpuntrijk duel aan de zegekar gebonden.

Net als vorige week was Baarlo nog steeds niet op volle sterkte. Niettemin trokken de roodzwarten vanaf de aftrap het initiatief naar zich toe en bleven in het gehele duel de bovenliggende ploeg. Oostrum wist hier voor rust vooralsnog niets meer dan wat dreiging tegenover te zetten. Na waarschuwingsschoten in de openingsfase van Frank Peeters en Maikel van Erp die het doel net misten, brak Baarlo halverwege de 1e helft de wedstrijd open. Maarten Camper werkte uit een lage voorzet voorlangs het doel met een listig hakje de bal in de touwen: 1-0.  Gevolgd door een treffer van Chris Pubben die 5 minuten voor rust op assist van Dennis van de Vinne de 2-0 op het scorebord zette.

In de 2e helft eenzelfde spelbeeld, zij het dat Oostrum nu bij tijd en wijle wel wat speldenprikken uitdeelde. De eerste echt gevaarlijke en meteen effectieve prik rond een uur spelen. Na een goed uitgevoerde aanval werd de Baarlose defensie incluis Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg verslagen: 2-1. Even leek het weer een echte wedstrijd te worden, maar een zevental minuten later breidde Baarlo het verschil toch weer uit naar twee treffers. In een druk bezet strafschopgebied haalde Arman Melkonjan de trekker succesvol over: 3-1. In de slotfase vielen nog eens 3  doelpunten. Allereerst was het Dennis van de Vinne die een strafschop verzilverde na een overtreding op Maikel van Erp: 4-1. Oostrum wist enkele minuten later de achterstand toch weer te verkleinen na een succesvolle counter dwars door het Baarlose centrum: 4-2. Waarna de ingevallen routinier Jeroen van Wijlick op aangeven van Arman Melkonjan de eindstand bepaalde op 5-2.

Op dinsdag 31 augustus speelt Baarlo zijn laatste oefenduel voordat de bekercompetitie van start gaat. Dan is in Venlo vanaf 20.00u 1e klasser Venlosche Boys, getraind door ex-Baarlo coach Joeri Janssen, de tegenstander. Een tegenstander van een geheel ander kaliber, want dan is Baarlo op papier de underdog. Een echte test dus.

Verslag: LenG

Meer foto's van dit en meer duels in het fotoalbum "Oefen- en bekerwedstrijden Baarlo1
"