Baarlo 2 krikt zelfvertrouwen omhoog

Chris Pubben (schot)
Tom Gubbels (schot)

29 augustus 2021 11:00

Giel van Heur (Clubarbiter)

Onbekend

Na 2 verloren oefenwedstrijden snakte Baarlo 2 toch wel naar een goed resultaat in de 3de oefenwedstrijd. Tegenstander Venloosche Boys 3 was vooraf een totaal onbekende tegenstander. Volgens de leider had het team er 1 training opzitten, conditioneel zou Baarlo 2 dus veel sterker moeten zijn. Achteraf was de Boys een aardig voetballende ploeg, met een paar voormalig selectiespelers in de gelederen. En conditioneel lieten de mannen uit Venlo het in het laatste deel van de wedstrijd ook zien dat er nog wel een aantal trainingen nodig zijn om de conditie op peil te brengen. Het was dat Baarlo het allemaal wel prima vond in het laatste kwartier, anders had er waarschijnlijk een redelijk grote score kunnen ontstaan.

Baarlo 2 begon goed aan de wedstrijd en nam gelijk het initiatief. Het duurde tot rond de 20ste minuut voordat de verdiende voorsprong op het scorebord stond. Jordi Peeters, één van de overgekomen jeugdspelers, zag een voorzet over de keeper in de verre hoek in het doel verdwijnen, 1-0. Niet veel later was het Chris Pubben, ook overgekomen van de jeugd, die met een afstandsschot de voorsprong verdubbelde, 2-0. De laatste 20 minuten van de eerste helft verslapte Baarlo wat, maar het kwam zelf niet in gevaar. Afgezien van een direct op doel geschoten vrije trap was Venloosche Boys 3 niet echt gevaarlijk in de 1e helft.

De 2de helft begon nog wel aardig, maar naarmate de tijd verstreek ging ook het niveau omlaag. Dat had vooral te maken met de conditionele achterstand van de Boys. Het laatste kwartier was echt overleven voor de Boys en zal het Baarlo dankbaar zijn dat het tempo niet hoog gehouden werd. Inmiddels stond het wel al 3-0, door een mooi uitgespeelde aanval die door de 3de van de jeugd overgekomen speler Tom Gubbels goed werd binnengeshoten. In het laatste kwartier kreeg Baarlo 2 ondanks dat het niet heel sterk meer speelde nog de nodige kansen om de score te vergroten. Maar de keeper van de Boys was in dat deel van de wedstrijd een sta-in-de-weg en op andere momenten hadden de spelers het vizier niet meer op scherp staan. Trainer René overwoog nog om de laatste 10 minuten 1-op-1 te gaan spelen om de druk te verhogen op de Boys, maar koos toch voor het resultaat. Een 3-0 overwinning was ook een prima uitslag in een redelijk gespeelde wedstrijd.

Komende zondag start het bekeravontuur, dat door Baarlo gezien wordt als een verlengde van de voorbereiding op de competitie. Om 12.00 uur wordt er afgetrapt in Tegelen, waar SC Irene 2 de eerste tegenstander in de beker is. Een ploeg waar al vaak tegen werd gespeeld de afgelopen jaren en waar Baarlo 2 het altijd wel lastig tegen heeft. Een tegenstander die ook in de competitie op het programma staat. We zijn benieuwd of Baarlo 2 eens een keer een bekerronde weet te overleven, want dat is al jaren geleden. Ik ben er niet bij, vanaf nu worden de verslagen overgenomen door de spelers. Uiteraard blijf ik het team volgen en ben heel benieuwd hoe het elftal dit jaar gaat presteren. Zeker met een aantal nieuwe jeugdspelers erbij. Een mooie ontwikkeling voor het team, dat mogelijk best wel eens verrassend voor de dag kan gaan komen dit seizoen.