Foutenfestival Baarlo 2 in oefenduel met Helden 3

22 augustus 2021 11:00

Twan Jacobs (Clubarbiter)

Onbekend

"Saai wordt het waarschijnlijk niet, mede door het opportunistische spel van Baarlo 2." Hiermee sloot ik het vorige verslag af met het oog op de oefenwedstrijd Baarlo 2 - Helden 3. En daar was niks aan gelogen, want saai was het allerminst op sportpark De Meeren gisteren. Maar mijn voorspelling was ook niet uit de lucht gegrepen, ik had al meerdere wedstrijden tussen Baarlo 2 en Helden 3 gezien in het verleden. En hoewel die wedstrijden niet altijd van een hoogstaand niveau waren, saai was het nooit. En zo ook gisteren niet.

Omdat ook Baarlo 1 een wedstrijd had en er nog een groot aantal spelers van Baarlo 1/2/3 met vakantie is of licht geblesseerd, was het vooraf nog even een puzzel wie bij 1 en 2 zou aansluiten. Zeker na een paar late afmeldingen op zaterdagmiddag. Maar met een groep van 16 stond er uiteindelijk toch een aardig elftal op het veld. Natuurlijk probeerde Baarlo het spel te maken en zocht het gelijk de aanval. Dat lukte in het begin ook aardig, al begon Helden na verloop van tijd ook aan aanvallen te denken via de niet ongevaarlijke spitsen. Maar verdedigend stond het redelijk en het was Baarlo dat de eerste kansjes kreeg. Toch duurde het tot aan het eind van de 1e helft voordat er gescoord werd. In de 39ste minuut wist Jeroen van Wylick een corner te verzilveren, 1-0. Helaas voor Baarlo wist Helden vlak voor rust toch de gelijkmaker te noteren, 1-1. Op dat moment een terechte tussenstand waar iedereen vrede mee had.

Na rust was het Baarlo dat gelijk de aanval weer opzocht. Op het moment dat een voorsprong voor de rood-zwarten verdiend was geweest, wist Helden echter op voorsprong te komen, 1-2. Wat zich daarna in een klein kwartier afspeelde was nog nooit vertoond in een wedstrijd van Baarlo 2. Baarlo gaf de wedstrijd helemaal uit handen en had dat echt aan zichzelf te danken. Het was een foutenfestival van het hoogste niveau, waardoor Helden tussen de 60ste en 75ste minuut zomaar wist uit lopen naar 1-6! Degene die bij de wedstrijd aanwezig waren konden het zelf bijna niet geloven en zelfs de spelers wisten op een gegeven moment niet eens de tussenstand meer. Hoe dat zomaar kan is en blijft een raadsel. Feit was dat Helden het wel kon waarderen.

Waar Baarlo de week ervoor tegen IVO de hoofden liet hangen, probeerde het team er dit keer wel nog iets van te maken. Met wat meer risico achterin en een man meer in de voorhoude probeerde trainer René er toch nog een positieve draai aan te geven. En dat werd uiteindelijk beloond door Sven Wullms, die met 2 doelpunten de eindstand naar 3-6 tilde. Een uitslag die misschien een beetje geflatteerd was in het voordeel van Helden. Daar kun je echter van mening over verschillen, want de doelpunten van Helden werden vooral gemaakt door fouten van Baarlo. En dan heb je het toch aan jezelf te danken, de tegenstander maakte gewoon goed gebruik van de mogelijkheden die hen werd geboden. Uiteindelijk dus een terechte nederlaag, waar Baarlo 2 van moet leren.

En dat is precies waar de oefenwedstrijden voor zijn volgens de trainer, fit worden en leren van fouten zodat die in de competitie niet meer gemaakt worden. De komende weken staan er nog 1 oefenwedstrijd en 3 bekerwedstrijden op het programma. En laat 1 van die wedstrijden nu weer tegen Helden 3 zijn. Dus Baarlo 2 krijgt de kans om deze nederlaag recht te zetten in de bekerwedstrijd. Misschien komt deze nederlaag dan ook goed uit.

Komende zondag, 29 augustus speelt Baarlo 2 een volgende oefenwedstrijd, wederom thuis, tegen Venloosche Boys 3. In de 2 voorgaande wedstrijden werd dus 2 keer verloren, met een doelsaldo van maar liefst 4 - 13. Hoewel dit doelsaldo doet vermoeden dat Baarlo kansloos was in beide wedstrijden, biedt de eerlijkheid te zeggen dat dit niet het geval is geweest. Maar dat er te veel fouten gemaakt worden die keihard afgestraft worden is wel een feit en daar zal Baarlo 2 iets mee moeten doen. Laten we voor Baarlo 2 hopen dat iedereen van de afgelopen 2 wedstrijden leert. De trainer is positief, die zegt dat er progressie in zit want van 1-7 naar 3-6 betekent 2 goals meer gemaakt en 1 minder tegen. Tja, zo kun je het inderdaad ook bekijken, positief!

Tot zondag in De Meeren, ik ben er weer bij, dan mag ik mijn laatste verslag schrijven waarna de wedstrijdverslagen in de competitie worden overgenomen door de spelers zelf. Dus zondag in De Meeren, 11.00 uur!