Winst op Achates in eerste oefenduel voor Baarlo

... (kopbal)
Kay Nellen (kopbal)

15 augustus 2021 12:00

Gerard de Bruijn (Panningen)

Onbekend

Als voorbereiding op het nieuwe seizoen sparde Baarlo tegen 4e klasser Achates uit Ottersum. Baarlo domineerde het hele oefenduel, kwam wel verrassend nog met 0-1 achter maar repareerde die onnodige schade relatief gemakkelijk in de 2e helft.

Bijna 10 maanden geleden, medio oktober, speelde Baarlo zijn laatste wedstrijd, het competitieduel in en tegen Helden (1-1 eindstand). Daarna ging het pas gestarte competitieseizoen 2020-2021 al na 4 competitieduels op slot vanwege de COVID-19 pandemie. De vooruitzichten voor het nieuwe seizoen dat op stapel staat zijn gelukkig wel wat rooskleuriger al zijn er geen garanties.

Baarlo startte nog niet op volledige oorlogssterkte, want er ontbraken als gevolg van blessures en vakantie nog enkele sterkhouders zoals bijvoorbeeld de op het oude nest teruggekeerde Michiel Hanssen, Rik Schotman en Laurents van den Ham. Wel speelde de eveneens bij Baarlo teruggekeerde Frank Peeters het gehele duel mee.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de soepeltjes leidende arbiter Gerard de Bruijn uit Panningen trok Baarlo het initiatief naar zich toe. Het aanvalsspel van de roodzwarten mondde uit in diverse goede doelkansen voor o.a. Dennis van de Vinne, Frank Peeters en Arman Melkonjan.  Maar het vizier stond duidelijk nog niet op scherp. Het dichtst bij een treffer was Arman Melkonjan met een mooi diagonaal boogschot dat op de lat uiteen spatte. Daar waar Baarlo voor rust faalde in de afwerking, was Achates na een half uur spelen wel succesvol bij een van de zeldzame counters. Uit een voorzet vanaf de rechterflank werd Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg met een fraaie kopbal verslagen: 0-1. Volkomen tegen de veldverhouding in, maar die verrassende stand bleef wel tot aan de rust op het scorebord staan

Na rust trok Baarlo de teugels nog wat verder aan en ditmaal uiteindelijk wel met resultaat. Een minuut of tien na de rust kopte Kay Nellen uit een hoekschop van Dennis van de Vinne de meer dan verdiende gelijkmaker binnen: 1-1. Nog geen tien minuten later gevolgd door een 2e treffer, die niet uit kon blijven en waardoor Baarlo eindelijk op voorsprong kwam. Frank Peeters werd met een dieptebal weggestuurd. Met een bekeken breedteballetje bezorgde die Dennis van de Vinne een simpel intikkertje: 2-1.  In de slotfase was het opnieuw Dennis die andermaal met een intikker succesvol was: 3-1. Aan de andere kant gaf de Baarlose defensie in de 2e helft nauwelijks wat weg, waardoor de eerste zege in het nieuwe seizoen een feit werd.

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en meer duels in het fotoalbum "Oefen- en bekerwedstrijden Baarlo1"