Baarlo een maatje te groot voor Egchel

Egchel 1 (zon)

Baarlo 1 (zon)

Roel Bouten (schot)
Arman Melkonjan (intikker)
Arman Melkonjan (intikker)
Chris Pubben (kopbal)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 04

19 september 2021 14:30

B.H.G.A. Geurts

Sportpark De Wietel
Emmastraat 50
5981BP
PANNINGEN

Al heel snel na het beginsignaal bleek dat Baarlo deze middag veel te sterk was voor 5e klasser Egchel. Door twee razendsnelle Baarlose treffers zat de wedstrijd in heel korte tijd in feite al in de knip. Het klassenverschil werd uiteindelijk nog duidelijker vertaald in de doelcijfers. Met de  0-8 eindstand kwam de thuisclub uiteindelijk nog goed weg.

Vanaf de aftrap van het duel zette Baarlo de Egchel-defensie onder zware druk en die bezweek al heel snel. Binnen 6 minuten trof Baarlo al tweemaal de roos en wist de thuisclub dat het een zware middag zou worden. Het eerste doelpunt kwam op naam van Arman Melkonjan, die in stelling gebracht door Laurents van den Ham, vrij voor doel de bal in de verre hoek schoof. Nauwelijks twee minuten later gevolgd door een treffer van Roel Bouten die dwars door het centrum sneed en vervolgens het ronde leer koeltjes binnen schoot: 0-2.  Daarna leek Egchel meer vat te hebben op het Baarlose aanvalsspel, want ruim een half uur lang bleef die stand op het scorebord staan.

Scoringsdrift

In de slotfase van de eerste helft kwam de scoringsdrift van Baarlo toch weer boven drijven. Liefst drie treffers nog voor het rustsignaal van achtereenvolgens Arman Melkonjan,  Michiel Hanssen ( op assist van de van vakantie teruggekeerde Frank Peeters) en Laurents van den Ham: 0-5. Egchel kwam aanvallend nauwelijks in het stuk voor en had pas pal voor rust de eerste , maar wel meteen een 100%  kans op een tegentreffer. Maar de inzet van Egchel-aanvaller Leon Teeuwen  werd gekraakt door Baarlo-doelman Jefrrey Schouenberg die tot dan toe nauwelijks op de proef was gesteld.

Kopie

De 2e helft leek een kopie te worden van het 1e part. Nauwelijks twee minuten uit de kleedkamers of doelpunt nummer zes lag al weer in de Egchelse touwen. Een perfecte aanval over meerdere schijven waarbij Michiel Hanssen teamgenoot Arman Melkonjan in staat stelde met een intikker een hattrick aan te tekenen: 0-6. Acht minuten later zorgde de jeugdige invaller Jordi Peeters met zijn eerste balcontact voor 0-7 en weer 7 minuten later kopte de andere jeugdige invaller Chris Pubben op een voorzet van Laurents van den Ham raak: 0-8.

Dubbele cijfers

Met nog een klein half uur spelen leek Baarlo qua score op dubbele cijfers af te stevenen. Zover kwam het uiteindelijk niet. Allereerst liet Baarlo de teugels wat vieren, stond het vizier bovendien niet meer op scherp en gingen een aantal spelers voor eigen eer waar afspelen een betere keuze zou zijn geweest. Egchel bleef daardoor een grotere afgang bespaard. Zelfs leek er nog even een eretreffer voor de moeite op het scorebord te komen voor de thuisclub. De na rust bij Baarlo ingevallen doelman Ian Bergsma werd gepasseerd uit een vrije trap, maar de treffer werd afgekeurd omdat de prima leidende arbiter Bram Geurts de bal nog niet had vrijgegeven. Eindstand 0-8.

Door de (late) winst  van Panningen bij VVV’03 (2-3)  gaat de ploeg uit Kepèl als groepswinnaar door naar de volgende bekerronde. Voor Baarlo eindigt het bekeravontuur hiermee al vroegtijdig. Jammer, maar nauwelijks iemand die daar echt om treurt. A.s. zondag 26 september begint het echte werk met de start van de competitie. Baarlo neemt het dan in Weert op tegen MMC Weert. Direct een pittige tegenstander.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto’s van dit duel in het fotoalbum van Baarlo1