Overtuigende overwinning

Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN

De oefenperiode was niet heel succesvol voor Baarlo 2. Twee ruime nederlagen en een overwinning. De eerste bekerwedstrijd tegen Sportclub Irene 2 (waar ook de eerste competitiewedstrijd tegen gespeeld wordt) beschikte Baarlo 2 over een redelijk compleet team. De grote afwezige was trainer René. Zijn taken werden overgenomen door Ramon en Jan en de spelers van Baarlo 2 lieten zien dat ze ook zelfstandig kunnen opereren.

De goed fluitende scheidsrechter (of niet Tonny?) stond toe dat er doorgewisseld werd en uiteindelijk was Irene meer gebaat bij deze beslissing dan Baarlo 2.

De beginfase was overduidelijk voor Baarlo en het was min of meer een schande te noemen dat er geen snelle voorsprong op het bord stond. Baarlo creëerde kans op kans en met name Nick Benders liet zien dat het scoren buiten het veld hem beter afgaat dan op het veld. Baarlo hield de druk hoog op het Tegelse doel onder aanvoering van een zeer sterk middenveld met Tonny, Grubben en Robin. De keeper van Irene hield er een aantal ballen goed uit en het tijdrekken begon in de eerste helft al. Bati vond dat het nog voor rust opgepakt moest worden maar kreeg de bal ook niet in het netje.

De Baarlose verdediging met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar (inclusief de 21 jarige Juul) gaf helemaal niks weg in de eerste helft.  In de rust werden de puntjes op de i gezet.

Baarlo startte de tweede helft ook zeer sterk en kwam al snel op een 0-1 voorsprong door Robin die de bal in de verre winkelhaak plaatste. Vanaf dat moment was het verzet bij de thuisploeg gebroken en Baarlo kon al snel de 0-2 binnenschieten, Bati tikte de bal slim langs de keeper. Jordi probeerde zijn goal nog af te pakken maar de bal was al over de lijn (toch?). De 0-3 liet ook niet lang op zich wachten, want het was Robin die met een mooi stiftje de keeper passeerde. Ramon gunde Robin daarna meteen zijn publiekswissel en Timpie mocht het alcohol van zijn verjaardagsfeest ook nog er uit gaan zweten.

Na een uur spelen kakte het niveau van Baarlo een beetje in en Irene kreeg enkele kansjes. Tot een doelpunt kwam het niet en Baarlo kon in de slotminuut nog de 0-4 maken door Juul van Lier, die al in de rust aangaf voor wat ‘reuring’ te gaan zorgen in het strafschopgebied. Nick maakte trouwens zijn vele gemiste kansen goed, door een goede corner op het hoofd van Juul te leggen.

Volgende week de volgende bekerpot, dan is Panningen 2 de tegenstander op sportpark de Meeren. Hopelijk zijn er niet te veel kermis katers…