Na 8 jaar weer eens een bekerronde overleeft!

Baarlo 2 (zon)

Helden 3

... (vrije trap)
Robin Steeghs (intikker)

19 september 2021 12:00

J.J.P. van Heur

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Eindelijk is het Baarlo 2 weer eens gelukt, de 1e bekerronde overleven. Dat was onder de huidige trainer de 7 voorgaande jaren niet gelukt. Tegen Helden 3 werd een 1-1 gelijkspel afgedwongen, dat uiteindelijk voldoende was voor de volgende bekerronde op basis van doelsaldo. Makkelijk ging het echter niet. Vooraf was al voorspeld dat het een echte wedstrijd zou gaan worden, dat werd het ook. Voetballend was Baarlo de bovenliggende partij, maar kwa kansen bleven de beide teams in evenwicht. Het gelijkspel was dan ook een terechte uitslag.

Vanaf de start wilde Helden het initiatief nemen, maar dit werd na 5 minuten overgenomen door Baarlo die dit initiatief ook niet meer weggaf. Baarlo probeerde Helden onder druk te zetten maar het tempo waarin men dat deed lag iets te laag in de eerste helft. Het was het allemaal 'net-niet', mede ook de verdienste van de stugge verdediging van de mannen in het blauw. Veel kansen kreeg Baarlo niet. Wel een groot aantal corners die in tegenstelling tot andere wedstrijden dit keer niet echt gevaarlijk waren. Helden probeerde met vlijmscherpe counters voor het nodige gevaar te zorgen. Uit één van deze counters kreeg Helden een vrije trap vlak buiten de 16 meter. Jarno verkeek zich op de inzet die met gevoel langs de muur werd geplaatst, 0-1. Even later had Helden de voorsprong kunnen verdubbelen, maar dit keer was Jarno in een 1-tegen-1 de winnaar. Met de 0-1 ruststand werd de theepauze opgezocht.

Bij Baarlo was iedereen het er wel over eens, het moest allemaal net iets scherper, anders zou de eerste bekerronde weer gelijk de laatste betekenen dit seizoen. Baarlo probeerde de druk nog wat te verhogen de 2de helft en nog meer de aanval te zoeken. De ploeg kreeg nu iets meer kansjes dan de 1e helft, maar de mannen uit Helden hielden fier stand. Tot de 70ste minuut. Robin kreeg de bal in een duel met de keeper ietwat gelukkig mee en kon vervolgens de bal in het lege doel tikken. Helden claimde dat er onrechtmatig hands was gemaakt, maar dit werd zo niet beoordeeld door de scheidsrechter. Dus de gelijkmaker stond, 1-1. Na de wedstrijd gaf Robin toe dat hij de bal wel met de hand had geraakt maar niet bewust. Een beetje geluk moet je ook af en toe hebben. Helden 3 gaf zich niet verloren en ging op zoek naar de winst. Verder dan een aantal speldenprikken kwam de ploeg echter niet meer. Ook Baarlo werd niet gevaarlijk meer. Zo bleef het 1-1, een terechte uitslag waardoor Baarlo verder bekert. Uiteraard moest dat gevierd worden, door sommige spelers en leiding tot middernacht hebben we ons laten vertellen.

Na 6 wedstrijden (oefen en beker) lijkt Baarlo 2 klaar voor de competitie. Die start aanstaande zondag met een thuiswedstrijd tegen SC Irene 2. Daar werd een paar weken geleden voor de beker nog van gewonnen, 0-4. Toch zegt dit niets, Irene was in die wedstrijd verre van compleet. Het duel start op sportpark De Meeren om 11.00 uur, met aansluitend een gezellige seizoensopening. Dus tot aanstaande zondag!