Ruime zege in regiocup competitie voor Baarlo JO14-1

Regio Cup Groep 3 07

5 juni 2021 12:00

B. Donkers

Na een hele lange pauze van 8 maanden eindelijk weer een wedstrijd.
Net als in augustus 2020 (toen na 6 maanden zonder wedstrijd) was de tegenstander Sportclub Leeuwen uit Roermond.

Door een krappe selectie werd de hulp ingeroepen van gastspelers Timo en Wout waardoor we met 13 waren. De jongens waren bij de warming-up al erg enthousiast. De opdracht was simpel: vol gas geven, lekker aanvallend spelen (3-4-3) en vooral veel plezier hebben.

Al bij een van de eerste Baarlose aanvallen in de tweede minuut wist Wout het net te vinden, en even later was het weer raak:
uit een voorzet van Wout scoorde Juul met een prachtige volley. Na de 2-0 sloop er wellicht iets van gemakzucht in de ploeg en kwam Leeuwen halverwege de eerste helft onverwacht tot een tegentreffer. Een treffer uit het niets. De Roermondse Leeuwen roken bloed en draaiden binnen 10 minuten de wedstrijd om door nog 2 keer te scoren.

De ruststand van 2-3 gaf de spelverhouding niet juist weer.

Met enkele tactische aanwijzingen en vooral vertrouwen blijven houden en niet verslappen werd aan de tweede helft begonnen. Baarlo drong aan op de gelijkmaker maar het duurde tot halverwege de tweede helft vooraleer die gelijkmaker door Gijs via de onderkant van de lat in de touwen werd gejaagd. Baarlo gaf verdedigend niets weg en bleef tegen de fysiek sterke Roermondse ploeg aanvallen. Iets meer dan 10 minuten voor tijd was het de net ingevallen Cas Berden die een afvallende bal in het doel knalde, even later scoorde Wout zelfs de 5-3 met een mooi schot vanaf de zijkant.

Vanaf de aftrap stoomde Leeuwen op naar het Baarlose strafschopgebied, van buiten de 16 werd de bal onhoudbaar voor Bram in de kruising geschoten: 5-4 Na een fantastische dieptepass van Timo scoorde Wout opnieuw: 6-4! De Baarlose ploeg bleef goed doorgaan en uit een scrimmage wist Juul zelfs nog de 7-4 eindstand te scoren.

Dit smaakt naar meer!

Verslag: Perry Peeters