Speelt ze nu bij Gladbach, of toch niet?

Baarlo MO17-1

ST Sparta'18/Wittenhorst MO17-1

... (kopbal)
... (intikker)
... (schot)
Lieke Smedts (schot)

Regio Cup Groep 1 08

12 juni 2021 14:00

Paul Linssen

Onbekend

Een wedstrijd tegen Sparta'18, dat zijn om de een of andere reden altijd interessante wedstrijden voor VV Baarlo MO17-1. Anderhalf jaar geleden tijdens de najaarscompetitie van 2019-2020 speelden de meiden uit Baarlo al een aantal leuke wedstrijden tegen de meiden uit Sevenum. Tijdens een pré-season toernooi in Baarlo, voor de competitie en voor de beker. Vaak gelijkwaardige wedstrijden waarin er altijd wel vanalles gebeurde.

Zo niet anders gistermiddag op Sportpark De Meeren. In een gelijkopgaande wedstrijd trok Sparta'18 uiteindelijk aan het langste eind, 2-3 voor de meiden uit Sevenum. Een gelijkspel had de krachtsverhouding echter beter weergegeven. Baarlo verzuimde met name in de 2de helft een aantal prima mogelijkheden te verzilveren, mede ook door prima keeperswerk van de gelegenheidskeepster van Sparta'18.

Toch hielden de meiden uit Baarlo er een naar gevoel aan over. Uiteraard kennen de meiden van beide teams elkaar van school. Voorafgaand aan de wedstrijd werd trainer René al op de hoogte gebracht dat Sparta waarschijnlijk versterkt naar Baarlo zou afreizen. 'Fantastisch' was het antwoord van de trainer, 'dan wordt het in ieder geval een leuke wedstrijd'. De meiden dachten daar toch iets anders over en bleven met de belangrijkste vraag zitten: speelt de nummer 2 van Sparta nu wel of niet bij Borsussia Mönchengladbach? Want op haar broek stond het logo van die club uit Duitsland. René hamerde er in de rust continue op dat het niet uitmaakt, al hadden ze alle spelers van Gladbach gevraagd om mee te doen. Het mocht niet baten, de meiden van Baarlo vonden het maar niks. Of dat uiteindelijk de wedstrijd heeft beïnvloed? Tussen de oren bij de meiden uit Baarlo in ieder geval wel, maar zoals de trainer al had voorspelt, het werd in ieder geval een interessante wedstrijd.

Baarlo had vanaf de start het betere van het spel. Een mindere fase tussen de 20ste en 30e minuut zorgde echter voor een achterstand van 0-2. Ietwat tegen de verhouding in, hoewel Sparta op dat moment gewoon de betere ploeg was. Baarlo kwam vlak voor rust terug tot 1-2 en daarmee werd de pauze opgezocht.

In de 2de helft was het Baarlo dat de lakens uitdeelde, al kwam het vrij snel op een 1-3 achterstand. Een minuut later werd het echter al 2-3 en startte de jacht op de gelijkmaker. Ondanks de nodige kansen kwam die er niet. Een doelpunt van Lynn werd afgekeurd wegens buitenspel. Een aantal andere schoten op doel mistten de richting of overtuigingskracht en anders stond de keepster van Sparta in de weg. De verdiende gelijkmaker viel niet meer, ook niet na een laatste corner waarbij ook keepster Kim mee naar voren werd gestuurd.

Een ietwat onterechte nederlaag tegen Sparta dat zich al dan niet had versterkt vandaag. Een leerzame wedstrijd waar de trainers in ieder geval blij mee waren, de uitslag is minder relevant. Smet op deze wedstrijd was het uitvallen van Meggie, die hierdoor mogelijk het toernooi van volgende week zal moeten missen. Positief was dan weer het meespelen van Jaël Wijlaars uit Blerick (vantevoren geregeld met de tegenstander), die op dezelfde avond nog lid is geworden van VV Baarlo en de meiden komt versterken komend seizoen.

Volgend weekend volgt dan het hoogtepunt van dit door coronamaatregelen overheerst seizoen. Het NK Talententoernooi van de KNVB op de velden van MBC'13 uit Maasbracht. Een toernooi waar de meiden van moeten gaan genieten volgens de trainers, waarbij de prestatie ondergeschikt is. Maar stiekem willen ook de trainers natuurlijk goed voor de dag komen en indien mogelijk een goede prestatie neerleggen. Mochten de meiden de finale van dit toernooi halen en dus bij de 2 beste teams eindigen, dan volgt een toetje op zondag 4 juli. Vooralsnog gaat het team daar niet vanuit, maar je weet het nooit. De bal is rond!

Uw verslaggever