HBSV Veteranen - Baarlo veteranen

3 oktober 2020

n.b.

Onbekend

Na een mooie overwinning vorige week in Helden, ditmaal een derby tegen onze buren uit 'Holt-Bliërik.

Tijdens een druilerige zaterdagmiddag stond de uitwedstrijd tegen HBSV op het programma. Baarlo begon met goed spel, maar HBSV kwam steeds beter in haar spel. Met een corner van links werd de bal in eerste instantie nog weggewerkt, maar met een fraaie krulbal van net buiten de 16 werd de bal 'professioneel' in de bovenhoek geplaatst, 1-0.

Baarlo probeerde het wel maar kwam niet echt tot kansen. In de 26e min was het weer Hout-Blerick dat 1 op 1 kwam te staan met onze verdediging, die zich lieten verschalken en ook René geen kans lieten, 2-0.

In de rust werd nog alles op een rijtje gezet; 'Er was nog niks verloren'...maar in de 45e min. stond René iets te ver voor z'n doel en dat hadden de manne van HBSV in de gaten. Met een fraaie boogbal van veraf werd Rene 'ik dacht dat ie er langs zou gaan' verschalkt. Helaas,3-0.

Baarlo kreeg maar geen grip op de wedstrijd en HBSV kon lekker combineren en vlijmscherp counteren, met een mooie aanval die kansloos voor Baarlo in het netje werd gewerkt.

In de 60e min.dan toch een goede kans op de aansluitingstreffer met een mooie aanval van Baarlo, maar Lion kon de bal niet voorbij de keeper van HBSV krijgen. Toch werden we in de 65e min. beloont voor het harde werken met een treffer van onze aanvoerder Art, na goed voorbereidend werk van spits Lion. 4-1.

Lang mocht dit feestje niet duren want daar kwamen de mannen van HBSV alweer aanstormen en met een goed uitgespeelde aanval de eindstand 5-1 op het scorebord aantekenen. Baarlo kreeg nog wel een paar goede kansen met een prachtige voorzet van Edwin, precies op het hoofd van Ralph, maar die werd schitterend gepakt door de doelman. Ook was er nog een goed schot van buiten de 16 maar die ging net over.

Al met al was HBSV beter maar Baarlo heeft hard gewerkt, helaas lukte niet alles.

Volgende week weer een nieuwe kans thuis tegen Ivo uit Velden, een 'nieuwe' tegenstander waar al jaren niet meer tegen gespeeld is.

Groetjes, Leo