Goed herstel veteranen bij het altijd lastige Belfeldia

Belfeldia Veteranen

Baarlo veteranen

n.b. (penalty)
n.b.

12 september 2020 17:00

n.b. (Belfeldia)

Onbekend

De veteranen hebben zich goed hersteld na de zwakke pot vorige week. Voor de eerste maal dit seizoen een uitwedstrijd aan de overkant van de Maas.

Vanaf het fluitsignaal trokken de veteranen het spel naar zich toe en in de 6e min. een eerste aanval via Koen op links, helaas ontbrak een afwerker voor het doel om de score te openen. Maar niet getreurd, in de 8e min. een mooie aanval door het midden. Een combinatie uit het boekje tussen Koen en Noud en het was Noud die de 0-1 liet aantekenen.

10e min. het eerste wapenfeit van Belfeldia, maar de goede kans werd net langs geschoten. Nog geen minuut later een hoge voorzet vanaf links waar de spits van Belfeld vrij mag inkomen, maar Fred redt met een knappe reflex.

In de 15e min. de 0-2 via een mooie aanval over rechts. Een strakke voorzet van Ralph en goed afgerond door Koen. Na enkele minuten weer een aanval van Belfeldia, maar wederom net naast geschoten.

In de 22e min. weer een goede combinatie over rechts en een strakke voorzet naar de eerste paal, waar het Ralph niet lukt om de bal in het netje te schieten. De rebound lukt ook net niet en beland in de handen van de keeper. Enkele minuten later weer een aanval en voorzat via Noud, maar Koen kan de bal niet goed verwerken en mist het doel.

Na 32 minuten is het weer eens Belfeld die na een verdediginsfout, een mooie combi door het midden, niet weten te scoren door het goede keeperswerk van Fred. 35e min. een crosspass van Noud op Ralph, maar zijn lob gaat net langs de kruising.

Nog een laatste aanval voor rust door een steekbal van Art op Mark, die de bal echter niet goed mee weet te nemen. Ruststand 0-2.

Na de thee wordt meteen weer de aanval gezocht. Een goede steekpass van Roel op Noud en die haalt meteen onverbiddelijk uit en scoort de prachtige 0-3.

In de 48e min. een corner voor Belfeld, deze wordt echter goed verdedigd. Een volgende corner enkele minuten later wordt door Fred vakkundig onschadelijk gemaakt. 60e min. een penalty tegen, na een handsbal op rand 16. Belfeld weet hier wel raad mee en scoort de 'aansluiter' 1-3.

In de 65e min. een snelle uitbraak na goed verdedigen en vanaf het middenveld stuurt Edwin Noud de diepte in en hij weet Mark te vinden die goed is mee gelopen en kundig afrond, 1-4.

In de 68e min. het slotakkoord van Belfeldia, waar de rechtsbuiten een mooie actie maakt, naar binnen trekt en Fred verrast in de korte hoek, 2-4.

Tot slot nog een goede redding van Fred en hij mag de bal inleveren bij de scheids...einde van een sterke wedstrijd en een verdiende overwinning!

Verslaggever,
Ralph v/d Rakt.