Buren uit Maasbree niet opgewassen tegen Baarlo MO17-1

14 september 2020 19:15

Perry Peeters

Onbekend

Als laatste voorbereiding op de competitie werd een oefenwedstrijd ingepland tegen MVC MO19-1. De buren uit Maasbree zijn genoodzaakt om in de MO19 competitie te spelen vanwege de leeftijd van een aantal spelers. Dat ze het moeilijk gaan krijgen dat weten ze, want de gemiddelde leeftijd ligt een stuk lager dan bij tegenstanders uit de competitie. Vooraf werd ook een nederlaag tegen onze meiden van MO17-1 ingecalculeerd. Dat het verschil echter zo duidelijk zou zijn dat had vooraf niemand verwacht. Toch knokten de meiden uit Bree tot aan de laatste minuut voor wat ze waard waren en dat verdient wel een groot compliment.

Vanaf de 1e minuut was het Baarlo dat ten aanval trok en al na 10 minuten had het scorebord op 5-0 kunnen staan. Het bleef in het eerste kwartier echter bij 1 treffer. Maar ook na dat 1e kwartier was Baarlo veruit de bovenliggende partij en wist het tot aan de rust nog 5 keer te scoren: 6-0. Aanvallend kon MVC daar weinig tegenover zetten.

In de rust de nodige omzettingen bij Baarlo, een aantal speelsters dat doorgaans wat meer speelt werd aan de kant gehouden. Lieke wist nog wel vrij snel voor de 7-0 te zorgen, maar verder was Baarlo slordig met de kansen die het kreeg. MVC begon zelf iets meer de aanval te zoeken en kreeg loon naar werken, want in de 55ste minuut viel de zeer luid bejubelde eretreffer. Voor Baarlo wel nog een teken om de laatste 20 minuten een tandje bij te zetten en met een paar fraaie aanvallen werd nog 5 keer gescoord. Het scorebord in Baarlo kon de eindstand niet aan, maar het werd maar liefst 12-1.

Voor de meiden van MO17-1 betekende dit de laatste oefenwedstrijd. In de 4 gespeelde wedstrijden werd niet minder dan 33 keer gescoord en kreeg het team 4 doelpunten tegen. Of het heel veel zegt? Niet echt, alleen DFO MO17-1 wist het in een deel van de wedstrijd Baarlo MO17-1 lastig te maken, verder was er weinig tegenstand. Iedereen verheugt zich dan ook op de competitiestart, waar de meiden voor het eerst zullen acteren in de 1e klasse (die ene wedstrijd voor de corona-crisis even niet meegerekend). We zijn heel benieuwd hoe het team zich in deze klasse gaat houden en of ze een rol van betekenis kunnen spelen. Gezien de uitslagen in de voorbereiding zou je zeggen van wel, maar de trainers hebben al gezegd dat het niveau van de tegenstanders in de competitie een stuk hoger zal zijn. Gestart wordt aanstaande zaterdag met een uitwedstrijd tegen Achates/De Zwaluv MO17-1, 10.15 uur. Succes meiden!