Duidelijke winst na een matige vertoning in de 'vriendschappelijke bekerwedstrijd'

RKSVN MO17-1

Baarlo MO17-1

12 september 2020 14:00

Onbekend

De derde bekerwedstrijd werd omgezet naar een vriendschappelijke wedstrijd. RKSVN uit Neer werd namelijk uit de beker gezet door het opstellen van te veel dispensatiespeelsters in een eerdere wedstrijd. Om toch in het ritme te blijven wilden de meiden uit Neer wel gewoon voetballen. Ook Baarlo vond dit prima, want eindelijk was MO17-1 compleet. Geblesseerden en zieken waren allemaal hersteld. Voor de zekerheid werd wel Kelly van MO15-1 meegenomen.

Een voorteken hoe serieus (of juist niet) de wedstrijd werd genomen kwam van de ouders. Van het rijschema was maar 1 ouder daadwerkelijk op komen dagen. Daar ging het al een beetje mis en er moesten even een aantal telefoontjes gepleegd worden. Gelukkig was dit snel geregeld en kon de weg naar Neer ingezet worden.

De meiden uit Neer staan bekend om fysiek spel en ook vandaag was dat niet anders. Voetballend viel er weinig te genieten, zeker omdat Baarlo het allemaal wel goed vond. De bekerronde was al overleefd, de uitdaging was een beetje weg. Ondanks het matige spel was Baarlo duidelijk beter en gingen de meiden met een 0-3 voorsprong de rust in.

Voor de trainers was er verder weinig reden om de boel nog eens extra uit te dagen. Fitter worden en gewoon lekker de wedstrijd uitvoetballen was het doel. En dat werd ook gedaan, het veldspel werd iets beter dan in de eerste helft, maar we hebben de meiden wel eens beter zien spelen. Uiteindelijk stond er wel een duidelijke 1-8 overwinning op het scorebord en was iedereen binnen het team tevreden.

Als we deze wedstrijd nog als bekerwedstrijd tellen kunnen we concluderen dat Baarlo MO17-1 terecht in de 1e klasse is ingedeeld. In de 3 bekerwedstrijden werden 3 teams uit de 2de klassen verslagen met 6-0, 7-2 en 8-1. Ter voorbereiding op de competitie werd nog 1 oefenwedstrijd ingelast, thuis tegen MVC MO19-1 op maandagavond, 14 september. Daarna start de competie en gaat MO17-1 een nieuw avontuur tegemoet in de 1e klasse, met allemaal onbekende tegenstanders.