Afgetroefd op inzet!

... (intikker)

19 september 2020 10:15

Onbekend

Voor de meiden van MO17-1 kon dan eindelijk het avontuur in de 1e klasse beginnen. Helaas kende het team de nodige personele problemen. Kim en Fleur mochten niet mee vanwege een coronatest, Merel was geblesseerd en Bien was nog afwachten tot aan de warming-up. Dus werd weer een beroep gedaan op de meiden van MO15-1. Helaas liep de wedstrijd uit op een grote teleurstelling. Verdiend stapten de meiden van Achates/De Zwaluw winnend het veld af. Voetballend was Baarlo MO17-1 wel de betere ploeg, maar op basis van inzet en instelling was de overwinning verdiend. Een klassiek voorbeeld dat je met een goede wedstrijdmentaliteit veel kunt bereiken.

Toch begon het allemaal nog heel voortvarend voor Baarlo MO17-1. Want net als in andere wedstrijden kwamen de meiden ook nu weer vroeg op voorsprong. Meggie werd goed de diepte ingestuurd op links, haar voorzet werd binnengetikt door Selma. De meegereisde supporters gingen er weer eens goed voor staan, deze start beloofde veel. Maar de aanhang van Baarlo kwam bedrogen uit, want het waren de meiden van Achates/De Zwaluw die binnen 20 minuten de wedstrijd omdraaiden. Na een gemiste penalty werd in de 16de minuut de 1-1 binnengetikt, waarna vervolgens in de 21ste minuut de bal wat gelukkig via een van richting veranderd schot in het doel belande: 2-1. Toch kwam Baarlo verdiend op gelijke hoogte in de 32ste minuut na een goed schot van Meggie: 2-2. Gelijk daarna wisselden de trainers van Baarlo een aantal posities in het veld en Baarlo had de laatste 10 minuten de wedstrijd goed onder controle. De meiden van Achates/De Zwaluw werden naar achteren gedrukt maar ze hielden goed stand door een tomeloze inzet. Vlak voor rust leek Baarlo op voorsprong te komen, maar een schot/voorzet van Meggie miste rakelings doel.

In de rust waren de trainers duidelijk, er moest toch echt met meer passie gespeeld gaan worden, anders zou deze wedstrijd niet in winst omgezet worden. Hadden de meiden goed geluisterd? Daar leek het wel even op, want direct na de aftrap wist Meggie met een solo zichzelf vrij te spelen, haar schot miste echter wederom rakelings het doel. Maar niet veel later stonden de meiden van Baarlo weer even te slapen na een snel genomen vrije trap van Achates/De Zwaluw, een speelster mocht alleen op keepster Puck lopen en liet haar kansloos met een bekeken schuiver: 3-2. En hoewel Baarlo daarna een volkomen veldoverwacht had en ook een aantal kansen kreeg, was het geloof in een goede afloop weg. Geen overtuiging, geen geloof in eigen kunnen. En ook nog een aantal lichte blessures maakten deze teleurstellende middag wel compleet.

En zo eindigde de start van de competitie anders dan men had gewenst. Naast de genoemde afwezigen vielen ook Lynn en Meggie uit en kon Baarlo het laatste deel van de wedstrijd geen druk meer zetten en de wedstrijd omkeren. De 4-2 en 5-2 in het laatste deel van de wedstrijd waren verder vooral voor de statistiek. De meiden van Achates/De Zwaluw speelden met een grote dosis inzet en verdienden op basis daarvan ook de overwinning.

Laten we hopen dat het voor de meiden van MO17-1 een wake-up call is. Voetballend zit het wel goed, zelfs complimenten van de toeschouwers van de tegenstander. Maar in de eerste klasse is ook een dosis inzet nodig. Daar heeft het team nog de nodige stappen te zetten, een mooie uitdaging voor de trainers. Want als de meiden daar bewust van worden, dan komt het wel goed. Dan kunnen ze ook in de eerste klasse bij de bovenste teams meedraaien. Komende zaterdag kan de teleurstelling direct weggepoetst worden in de thuiswedstrijd tegen Boekel Sport MO17-1, één van de favorieten voor het kampioenschap. Met een goed resultaat ziet de wereld er weer heel anders uit.

Tot zaterdag 26 september in De Meeren, 14.00 uur.