Falend Baarlo bekert ondanks nederlaag bij GFC’33 toch verder

13 september 2020 14:30

Danny van Riet ; Toeschouwers: 100

Onbekend

Na de 7-1 thuiszege op Montagnards en de magere 0-2 zege bij VOS had Baarlo aan een gelijkspel bij 4e klasser GFC’33 voldoende om op eigen kracht de volgende bekerronde te bereiken De ploeg dacht blijkbaar dat “varkentje” eenvoudig te kunnen wassen. Een misvatting want er werd een 2-0 nederlaag geleden waarop weinig viel af te dingen

Reeds in de openingsfase tekende zich eigenlijk al het verdere verloop van het duel af. De reeds voor de volgende bekerronde uitgeschakelde thuisclub, voor wie niks meer op het spel stond dan het genoegen om te winnen van een hoger geklasseerde tegenstander, kwam veel gemotiveerder en feller uit de startblokken. Baarlo startte tam en al binnen 10 minuten lag de bal achter doelman Jeffrey Schouenberg in het net. De Baarlose sluitpost was kansloos op de hard ingeschoten bal van GFC'33-spits Willem Breukers: 1-0. Baarlo had na die tegentreffer wel het meeste balbezit tot aan de rust, kreeg zowaar wat kleine kansjes, maar kwam niet verder dan een op de paal gekopte bal van Maarten Camper.

20200913_GFC33-Baarlo_01.JPGLaurents van den Ham snelt langs een GFC-opponent (Foto:LenG)

Wie dacht dat Baarlo na rust wel orde op zaken zou stellen, kwam bedrogen uit. Al heel snel kwam GFC’33 opnieuw tot scoren. Uit een steekpass kreeg GFC'33-speler Thei Breukers vrije doorgang naar het  doel en hij maakte dat met een doeltreffende lob fraai af: 2-0. Baarlo liep daardoor nog meer achter de feiten aan en wist dat niet meer te corrigeren. Mede doordat een aantal spelers hun normale niveau niet wisten te behalen in dit duel. Met veel balverlies en individuele fouten als gevolg. Omdat Baarlo ook nog eens meer risico's moest gaan nemen was GFC’33 als gevolg van dit slordige spel op de counter dichter bij een grotere zege dan Baarlo bij de aansluitingstreffer. De roodzwarten bleven echter met meer geluk dan kunde van meer tegentreffers verschoond.

Ondanks deze teleurstellende nederlaag gaat Baarlo toch door naar de volgende bekerronde. Concurrent Montagnards won wel met 5-3 van VOS Venlo en kwam daardoor in punten langszij Baarlo, maar op basis van het betere doelsaldo is Baarlo toch poulewinnaar. A.s. zondag zal in het eerste competitieduel thuis tegen Merefeldia uit een ander vaatje getapt moeten worden!

Verslag en foto: LenG

Foto: Laurents van den Ham snelt langs een GFC-opponent.

Meer foto's van dit en andere duels in de 'Fotogalerij Baarlo 1 seizoen 2020-2021'