Winst in dying seconds

13 augustus 2020 19:30

Martijn Janssen

Onbekend

Donderdag 13 augustus 2020, een gedenkwaardige dag. Na een lange periode zonder voetbal, stond er op sportpark De Meeren eindelijk weer eens een wedstrijd op het programma. De eer om het seizoen 2020-2021 te openen ging naar ons 2de elftal. Tegenstandar van vanavond was FCV Venlo 2, een tegenstander die ook in de competitie naar Baarlo komt. Toevallig detail, de laatste wedstrijd van een elftal van VV Baarlo begin van het jaar was ook van het 2de. En je raad het al, de tegenstander was FCV Venlo 2. In een vriendschappelijke wedstrijd op het kunstgrasveld bij VV Vos trok FCV Venlo 2 aan het langtste eind, 3-0 voor de mannen uit 't Ven.

Om 18.30 werden de mannen van het 2de verwacht op sportpark De Meeren. Dat viel nog niet mee, want rond een uur of 18.00 werd Baarlo verrast door een behoorlijke storm. Kort maar zeer krachtig. In het dorp was er de nodige schade, in De Meeren leek het mee te vallen. Helaas kon er om nog onbekende reden niet op het hoofdveld gespeeld worden, veld 2 was klaargemaakt voor de wedstrijd. Op zich prima, hoewel een wedstrijd op het hoofdveld altijd leuker is voor het publiek als er verder niets te doen is in De Meeren. En dat publiek was massaal toegestroomd, deels ook om te genieten van de eerste Alfa biertjes die tegenwoordig vertapt worden in de kantine.

Zoals de laatste jaren wel bekend zijn wedstrijden van VV Baarlo 2 zelden saai. Er wordt wel eens gezegd dat het voetballend niet altijd even best is wat het elftal laat zien, maar niemand binnen het 2de die daar een boodschap aan heeft. Er wordt met inzet en passie gespeeld, daar wordt door de staf ook meer waarde aan gehecht dan al dat tikkie - takkie gedoe. Uiteindelijk hebben we het over amateurvoetbal,