Meiden Baarlo en Schaesberg vermaken het publiek

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Donderdag 25 mei stond de inhaalwedstrijd tussen de meiden onder 17 van Baarlo en Schaesberg op het programma. De wedstrijd was eerder dit seizoen afgelast vanwege de regenval en daarna was het lastig een geschikte datum te vinden. Uiteindelijk lukte het toch nog en werd gekozen voor deze donderdagavond, na de examens van een aantal speelsters. Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan Pien Verheijen (21 jaar), speelster van VV Helden, die afgelopen dinsdag door een noodlottig ongeval om het leven kwam. Onze meiden speelden een paar jaar geleden een aantal wedstrijden tegen Pien, die uitkwam voor SVO Peel en Maas en VV Helden. Wij wensen familie, vrienden, kennissen en VV Helden heel veel sterkte met dit grote verlies, ook wij zijn nog steeds aangedaan door dit verschrikkelijke nieuws.

De wedstrijd werd bezocht door een groot aantal toeschouwers, waaronder de nodige supporters van Schaesberg. En de toeschouwers waren de grote winnaar, want de beide meidenteams speelden een zeer aantrekkelijke wedstrijd. Met het uiteindelijke 2-2 gelijkspel kon iedereen vrede hebben, al hadden de meiden uit Baarlo de meeste kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Vanaf het fluitsignaal zette Baarlo hoog druk en probeerde het Schaesberg te beperken tot verdedigen. Dat lukte de eerste 10 minuten nog niet echt, toen kwam Schaesberg een aantal keren goed voor het doel van Baarlo. En uit een vrije trap in de 4e minuuut die niet goed verwerkt werd was één van de aanvalsters van Schaesberg er als de kippen bij om de bal binnen te tikken, 0-1. Baarlo liet zich niet uit het veld slaan en kreeg de wedstrijd meer en meer onder controle. Dat leverde ook een aantal kansen op maar die werden niet benut. Schaesberg was na een klein half uur wel effectief in één van de spaarzame aanvallen en verdubbelde de voorsprong, 0-2. Wederom raakte Baarlo niet in paniek en zocht direct na de aftrap weer de aanval. Dat leverde een grote kans op die niet werd benut, maar de volgende grote kans werd door Lieke wel feilloos binnengeschoten, 1-2. En dat bleef het ook tot aan de rust.

De tweede helft was het wederom Baarlo dat direct de aanval zocht. De tijd verstreek en Schaesberg kwam beter in de wedstrijd. Er ontstond een spannende strijd tussen 2 ploegen die verzorgd voetbal willen spelen en voor de winst gaan. Het was Baarlo dat via een afstandschot van Lieke op gelijke hoogte kwam, 2-2. Een verdiende tussenstand. Bij Baarlo begonnen de krachten af te nemen en Schaesberg wist meer op de helft van Baarlo te komen. Door slordig balverlies in de opbouw leek Schaesberg vlak voor tijd alsnog de winst te pakken, maar vrij voor gastkeepster Emma schoot de aanvalster van Schaesberg de bal hoog over het doel. Net bekomen van de schrik waren het de meiden van Baarlo die in blessuretijd de winst leken pakken. Maar een scrimmage voor het doel na een corner leverde geen resultaat op. De afgeslagen bal werd door Floor vanaf 20 meter direct genomen en Baarlo zag de bal in de kruising belanden, maar met een geweldige redding tikte de keepster van Schaesberg de bal toch uit de bovenhoek. En daarmee eindigde de wedstrijd en kregen alle speelsters een groot applaus van het publiek.

Komende zaterdag de laatste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Boeimeer uit Breda. Uit werd er in een doelpuntrijke wedstrijd met 8-4 verloren en kijkt Baarlo niet graag terug op deze wedstrijd. Zaterdag dus kans om dit gevoel te herstellen en nog 1 keer vol voor de winst te gaan. Want aan het strijdplan gaan de trainers niets wijzigen, dus het publiek krijgt vast en zeker weer de nodige doelpunten te zien! Tot zaterdag in De Meeren, 14.30 uur.