Veteranen winnen terecht de derby tegen Bree

Baarlo veteranen

MVC'19 Veteranen

Jeroen Merkx (schot)
Assist: Koen Holten
Assist: Leon Peeters

18 maart 2023 17:00

Edward Smedts

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Een mooie zonnige lentedag voor de veteranen van Baarlo die het moesten opnemen in de derby tegen de mannen van Maasbree. Met de 3-2 nederlaag nog in onze achterhoofden van de heenwedstrijd was het zaak dat er iets recht gezet moest worden.

Maasbree begon zeer aanvallend, maar kon niet echt voor gevaar zorgen. Baarlo had het erg moeilijk om in het spel te komen, doordat hoog druk werd gezet. Toch een paar minuten voor rust een mooie aanval van Baarlo met een fijne assist van Leon op Koen, die rustig zijn speler uitkapte in de 16 en Jeroen goed bediende, zodat die de bal op professionele wijze achter de doelman kon schieten, 1-0. MVC was beter, maar wij stonden voor.

We voerden in de rust wat wissels door en gingen voor de winst. Met nog maar amper begonnen in de tweede helft was het al raak met weer een fijne pass van Leon, nu op de ingevallen Lion die er met paar fraaie bewegingen de hele verdediging omspeelde en de bal in het netje schoot, 2-0.

Weer 5 minuten later een lange aanval van Baarlo met een schot van Leon die net voorlangs ging. Baarlo kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en Maasbree was niet meer echt gevaarlijk. Alleen nog wat kleine speldenprikjes en wat schoten en vrije trap uit de tweede lijn.

Baarlo speelde het goed uit waar Maasbree in de eerste helft de betere was maar niet wist te scoren. De 1-0 net voor rust en de 2-0 net na rust was genoeg om Maasbree op de knieën te krijgen; "Super gedaan manne".

Met dank aan onze verslaggever Leo.

Aanstaande zaterdag de uitwedstrijd tegen Bevo. Aftrap om 17.00u, om 16.00u vertrek bij Centraal.