Baarlo en FCV Venlo delen opnieuw de punten

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Net als eerder dit seizoen in ’t Ven deelden Baarlo en FCV Venlo in het onder kunstlicht gespeelde inhaalduel op Sportpark De Meeren de punten. Destijds eindigde de onderlinge confrontatie in een bloedeloze 0-0 eindstand. Nu wisten beide ploegen wel ieder éénmaal te scoren. Waar Baarlo het initiatief in de wedstrijd had wist FCV Venlo in de eerste helft op de counter de openingstreffer te maken. In de 2e helft kwam Baarlo middels een penalty weer verdiend langszij. Beide teams gingen in de slotfase nog voor de zege, maar de 1-1 stand bleef op het scorebord staan.

Bij Baarlo stond Thom Ruinard in het doel als (zich waardig tonende) vervanger voor de geschorste Jeffrey Schouenberg. Voor beide teams een belangrijk treffen gezien de extreem spannende competitiestand, waar op SV Laar en Merefeldia na alle andere ploegen heel dicht bij elkaar staan én allen nog niet veilig zijn voor klassenbehoud. In het kader daarvan is elk punt kostbaar. Zowel Baarlo als FCV Venlo gingen dan ook voor de volle winst in een duel waarin Baarlo het initiatief nam en FCV Venlo in de snelle omschakeling tot succes poogde te komen.

In de beginfase waren de beste kansen met name voor Baarlo. Dennis van de Vinne leek met een fraaie rush op weg naar de openingstreffer, maar treuzelde met afronden waardoor de kans verloren ging. Laurents van den Ham kwam tot tweemaal toe in scoringspositie een teenlengte tekort op voorzetten van Kay Nellen. De openingstreffer voor Baarlo bleef zodoende uit en zoals zo vaak valt die dan juist aan de andere kant. Slordig balverlies van Baarlo op het middenveld leidde in de 35e minuut een razendsnelle counter in, waarbij FCV-aanvaller Jordy Kusters vrij voor doel geen fout maakte: 0-1. Ondanks deze tegenslag pakte Baarlo direct de draad weer op. FCV Venlo ontsnapte voor rust enkele malen aan de gelijkmaker bij een tweetal inzetten waarbij de bal ternauwernood op de doellijn werd weggehaald door een FCV-verdediger. En  de Venlose gasten hadden ook fortuin bij een hard schot van Jeffrey Arents dat door de doellat werd gekeerd.

In de 2e helft optisch gezien eenzelfde spelbeeld met Baarlo wederom het initiatief en FCV dat de counter koesterde. Over het algemeen bleef het nu meer bij dreiging. Beide defensies heersten en er kwamen zodoende nauwelijks echte open kansen. Rond het uur spelen lukte het Baarlo toch eenmaal om Jeffrey Arents met een splijtende pass door het centrum op pad te sturen. Vrij voor doel werd zijn poging tot afronden onreglementair afgestopt waardoor de bal op de stip ging. Vanaf 11 meter joeg Kay Nellen de bal resoluut en snoeihard in het FCV-doel: 1-1. Beide ploegen deden in het laatste halfuur nog wel pogingen om alsnog een zege te bewerkstelligen, maar gescoord werd er mede door goede ingrepen van beide doelmannen niet meer. Zowel Baarlo als FCV Venlo hadden gehoopt op meer, maar koeterden desondanks het ene veroverde punt.

A.s. vrijdagavond om 20.00 uur staat voor Baarlo alweer de volgende klus op het programma. Vooruit gespeeld duel in verband met het Venloop weekend. De 3e wedstrijd binnen 6 dagen voor de roodzwarten! SV Blerick, dat slechts 1 punt minder heeft bijeengesprokkeld dan Baarlo, is dan te gast op Sportpark De Meeren. En staan dus alweer dezelfde belangen op het spel voor beide ploegen. Dat voorspelt weer een open wedstrijd, waarin beide teams voor de volle winst zullen gaan.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1.