Laurents van den Ham, "Inther - Man of the match" van het duel Baarlo-SV Blerick

27 maart 2023 18:30

Baarlo boekte vrijdagavond jl. een kostbare zege op SV Blerick mede dankzij de openingstreffer door Laurents van den Ham. Een bijzonder fraaie treffer van afstand die als een granaat insloeg in de kruising van het SVB-doel. Het was de opmaat naar de zege. Dat rechtvaardigde na afloop de uitverkiezing tot "Man of the Match" door het team! Dagblad De Limburger weidde in het kader van de zoektocht naar pareltjes in het amateurvoetbal zelfs een artikel aan de uitverkiezing van "Man of the Macth" bij VV Baarlo. Lees verder in dit artikel (op de website).

Artikel Dagblad De Limburger, d.d. maandag 27 maart 2023
_________________________________________________________________________________
Telkens een andere Man of the Match

IN HET VIZIER ‘MAN VAN DE WEDSTRIJD’ BIJ VV BAARLO

20230325_MOM_Baarlo-Blerick_2-1_LaurentsvdVen.jpg

Man of the Match Laurents van den Ham met een deel van de bijbehorende prijs. Links: leider Ed Boots.

Foto: © LÉ GIESEN

Door: Sven Poels (Dagblad De Limburger)

In Limburg rolt de bal wekelijks op meer dan honderd velden. Wedstrijden vol opmerkelijke en ontroerende momenten op soms bijzondere sportparken. Onze fotografen gaan op zoek naar de pareltjes uit het amateurvoetbal. Man of the Match, oftewel ‘Man van de Wedstrijd’. Het is de eervolle erkenning voor een speler die volgens het publiek tijdens een duel het beste heeft gespeeld, bijvoorbeeld door het maken of voorbereiden van één of meerdere goals. In het profvoetbal wordt de titel op regelmatige basis toegekend en mag de winnaar in het geval van een hattrick zelfs de wedstrijdbal mee naar huis nemen. Bij de amateurs is het doorgaans minder glorieus. Daar krijgt een beslissende speler van zijn teamgenoten vaak hooguit een klopje op de schouder onder de douche en komt er geen democratisch stemproces aan te pas. Bij derdeklasser VV Baarlo ligt dat anders. Daar maken ze namelijk al een aantal jaar een hele happening van de uitverkiezing.

Dikwijls wordt er na een thuiswedstrijd van de gelukkige Baarlo-speler een foto gemaakt die later met een begeleidend stukje tekst op de clubwebsite wordt gezet. „Vanaf dit seizoen is onze hoofdsponsor Inther Group uit Venray eraan verbonden”, vertelt leider Ed Boots voor aanvang van het treffen met SV Blerick, dat vanwege hardloopevenement de Venloop al op vrijdagavond wordt gespeeld. „De Man van de Wedstrijd krijgt nu niet alleen een alcoholische versnapering, maar ook een presentje. Die paar euro is het helemaal waard.” Boots merkt immers dat het leeft binnen de groep. „De spelers vinden het leuk om te krijgen én weg te geven. Het streven is dat aan het eind van het seizoen iedereen aan de beurt is geweest. Op die manier maken we het zo leuk en aantrekkelijk mogelijk om in ons eerste elftal te voetballen.” Om dat te bewerkstelligen is het meeste aantal stemmen niet altijd leidend, verduidelijkt hij. „We vragen spelers, staf en soms ook mensen in de kantine en dan turven we gewoon. Maar ik, de trainer en de aanvoerder hebben daar ook een bepalende hand in.”

Deze vrijdagavond is het na de 2-1 winst op Blerick een nek-aan-nekrace tussen de Baarlose doelpuntenmakers Laurents van den Ham en Kay Nellen. Van den Ham, die vanaf een meter of 25 op wonderschone wijze trefzeker was, krijgt met één stem meer uiteindelijk alle glorie. „Normaal schiet ik de bal van die afstand over het vangnet”, lacht de ‘Man of the Match’ nadat hij voor het logo van Baarlo op de gevoelige plaat is gezet en van leider Boots een handdruk, tas en warmloopshirt heeft ontvangen. Het is voor de middenvelder dit seizoen de eerste keer dat hij in het zonnetje wordt gezet. „Het voelt goed, maar ik hecht er ook niet te veel waarde aan”, stelt hij (nog) nuchter, terwijl hij in de volle kantine een eerste biertje in zijn handen krijgt gedrukt. „Het gaat er meer om dat we samen een feestje kunnen vieren. Het werd tijd dat we weer eens wonnen

Bron: Dagblad De Limburger