VV Baarlo JO15-1 kampioen 1e klasse

29 december 2021 9:15

En nog een kampioen in de najaarscompetitie, JO15-1 werd kampioen in de 1e klasse. Proficiat met deze mooie prestatie.

De JO15-1 is zaterdag 11 december kampioen geworden in de 1e klasse.

De competitie begon in september met wedstrijden tegen Sportclub Irene en Oranje Blauw. Deze werden eenvoudig met grote uitslagen gewonnen (7-0 en 10-1). In de derde wedstrijd kregen we de eerste serieuze tegenstander DES Swalmen. Na een sterke eerste helft stonden we met de rust met 2-1 voor. Door de vele gemiste kansen kwam DES Swalmen in de tweede helft sterk terug waardoor het erg spannend werd. De wedstrijd eindigde in 3-2 in het voordeel van ons. De volgende tegenstander waren de buren uit Kessel. Deze wedstrijd werd gemakkelijk gewonnen, 11-0. Hierna volgde een wedstrijd tegen Reuver, deze werd na een zeer zwakke eerste helft (1-3) uiteindelijk na een betere tweede helft met 5-3 gewonnen.

Na deze wedstrijd bleek dat na Sportclub Irene en Oranje Blauw ook Kessel uit de competitie was genomen. Resultaat: 5 wedstrijden gespeeld waarvan maar 6 punten tellen. Lang hierbij stilstaan kon er niet wat de volgende wedstrijd was tegen Sparta één van de sterkere tegenstanders uit de competitie. Het bleek een pittige wedstrijd die met een beetje geluk met 2-1 winnend werd afgesloten.

In Wanssum wachtte vervolgens het, net als ons, nog ongeslagen SV United op ons. Deze wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld met weinig kansen voor beide ploegen. We kwamen na een goede aanval met 1-0 voor maar vanaf de aftrap maakt SV United alweer de gelijkmaker. Ook in de tweede helft gebeurde er weinig voor de goals. Totdat 2 minuten voor tijd knullig balverlies werd geleden door ons waardoor SV United de 2-1 kon maken. De resterende tijd bleek te kort om nog een gelijkmaker te forceren.

De volgende wedstrijd speelden we een thuiswedstrijd tegen RKSVN, deze werd gewonnen met 4-1. In de wedstrijd daarna speelden we tegen de hekkensluiter FCV, deze wedstrijd was zeer slordig van onze kant maar het krachtverschil was groot hierdoor boekten we eenvoudige 8-3 overwinning. Na deze wedstrijd bleek dat United had verloren zodat we weer in de race waren om kampioen te worden. Er resteerde nog 2 wedstrijden. Allereerst een thuiswedstrijd tegen SVC2000, deze werd na een zeer sterke eerste helft met 7-1 gewonnen.

Doordat SV United de wedstrijd tegen SVC 2000 niet ging inhalen, speelden we op 11 december uit de kampioenswedstrijd tegen Belfeldia. We begonnen sterk aan de wedstrijd maar misten een aantal grote kansen. Waar wij recht hadden op de 1-0 kreeg Belfeldia bij de eerste keer dat ze op onze helft kwamen een penalty. Deze werd goed in geschoten en was onhoudbaar voor onze keeper. We waren even van slag en bij de volgende uitbraak van Belfeldia was het 2-0, daarna kwamen we nog een keer goed weg. Vlak voor rust kregen we een cadeautje van de scheidsrechter, een penalty. Deze werd zwak ingeschoten maar in rebound alsnog gescoord. Na de rust speelden we beter maar creëerden we geen kansen. Uit het niets viel de 2-2 en vlak daarna ook de 2-3.

Hierdoor werd het kampioenschap met 3 punten voorsprong en een beter doelsaldo veilig gesteld. Al met al een terechte kampioen die een aantal keer uit geslagen positie sterk is terug gekomen.

Jongens proficiat!
Op naar de voorjaarscompetitie met hopelijk leuke tegenstanders, zonder beperkingen door corona en supporters langs de lijn.

20211218-BaarloJO15_1_kampioen.jpg

Bron: Leiders JO15-1