MO15 - team op de (voet)golftour

8 mei 2021 20:00

Competitief voetbalwedstrijden spelen is helaas nog altijd een probleem in coronatijd. Maar alles wordt uit de kast gehaald om toch de teamspirit en motivatie er in te houden. Out of the box-denken heeft bij het MO15-meisjesteam aldus opnieuw geresulteerd in weer een leuk, sportief initiatief.

Zaterdag 24 april, de organisatie had er voor gekozen om te verzamelen op het terrein bij de stuw aan de Maas. Een locatie die nog geen 500 meter buiten de bebouwde kom ligt, maar die voor een aantal meiden toch een héél lastig te vinden locatie bleek te zijn, aldus de deelnemers zelf. Druk app-verkeer moest er aan te pas komen om eenieder toch naar de door de organisatie geplande startlocatie te loodsen. Met succes want uiteindelijk kon er toch aangeschoven worden aan de voor de gelegenheid opgestelde klapbankjes. Ter plekke stonden vervolgens wat voetbal- en frisbee activiteiten op het programma, die het nodige spelplezier en lachsalvo's opleverden.

Voetgolf

Na deze opwarmertjes werd koers gezet richting Golfclub De Berckt voor de “hoofdacts”, te weten voetgolf en golfclinic. Het voetgolfen leek in theorie makkelijker dan de praktijk. Al snel bleek dat dit namelijk geen gemakkelijke opgave te zijn. Met regelmaat verdwenen er ballen in de sloot en op de weg in plaats van probleemloos in de gewenste “hole”. Met de nodige teaminventiviteit en samenwerking moesten die soms weer terug op de golftrack worden gebracht. En het goede voorbeeld werd nou ook niet echt gegeven door trainer Rob (Bertrams) die de bal onder meer achter de slagbomen van de ingang zag belanden en uiteindelijk in de eindstand hopeloos onderaan eindigde. De creatieve puntentelling van de speelsters deed de rest. Sem (Hendricks) finishte uiteindelijk als glansrijke winnaar en oogstte daarmee eeuwige roem.

Dia2.JPG

Golfclinic

Golfbaaneigenaar Bart liet vervolgens enkele emmers golfballen aanrukken, waarna alle deelnemers een balletje vanaf de ‘driving range’ mochten slaan. Don ontpopte zich als vakkundig golfinstructeur en dankzij zijn tips &tricks voor de juiste swing lukte het uiteindelijk alle MO15-leden de witte knikkers van de ‘tee’ af te slaan en meer of minder rol- of vliegmeters te laten maken. Ook van deze activiteit werd volop en met de nodige hilariteit genoten door de meiden.

Frietjes met snack

Het sportieve en gezellige uitje werd tenslotte een paar honderd meter verderop gezamenlijk afgesloten bij de uitkijktoren aan de Maas. Al de activiteiten hadden hongerig gemaakt en de frietjes-met-snack gingen er dan ook als “koek” in. En ja Ché (Rueda): ook aan het ‘hôtje lauk’ voor de friet-speciaal was gedacht….

Dia1.JPG

Bron: MO15-team