Frank en Michiel terug op het rood-zwarte nest

16 juni 2021 11:00

LenG

Na een aantal jaren uitgevlogen te zijn geweest landen komend seizoen twee “verloren zonen”, Frank Peeters (32) en Michiel Hanssen (30), weer terug op het oude nest. Terug in eigen dorp bij VV Baarlo, de club waar hun ‘roots’ liggen en waar ze opgegroeid zijn als persoon en voetballer.

Frank_Peeters_en_Michiel_Hanssen.png

Succesvolle jaren bij VV Baarlo

Frank en Michiel beleefden bij VV Baarlo zowel bij de jeugd als senioren al samen de nodige successen. Mede dankzij hun niet geringe bijdrage kroop Baarlo 1 uit een sportief gezien diep dal, waarnaar het team in die jaren voorafgaand was afgegleden. In 6 jaar tijd steeg het vaandelteam tussen 2005 en 2011 vanuit de 6e (kelder)klasse naar de 2e klasse via 2 nacompetitiefinales (in 6e en 4e klasse) en 2 kampioenschappen (in 5e en 3e klasse). Met als absolute hoogtepunten de in Kessel op neutraal terrein gewonnen promotie-nacompetitiefinale tegen MVC’19 (3 - 0) op 24 mei 2009 en het kampioenschap het seizoen  daaropvolgend in de 3e klasse met promotie naar de 2e klasse. Die successen bleven uiteraard niet onopgemerkt bij de op een hoger niveau spelende clubs in de regio. Die begonnen te trekken aan de Baarlose spelers met een bovengemiddeld talent in het team.

Wilhelmina’08, Wittenhorst en backpacken

Frank was de eerste van de twee die VV Baarlo verliet. In de zomer van 2014 "bezweek" hij voor de lokroepen van 1e klasser Wilhelmina’08. Toen hij na 2 seizoenen de club uit Weert weer verruilde voor 1e klasser Wittenhorst voegde Michiel zich in het seizoen 2016-2017 bij hem. Ook in het daaropvolgende seizoen 2017-2018 speelden ze samen. Tot tweemaal toe kwam de Horster ploeg in die twee seizoenen dicht bij kampioenschap en promotie. Maar in de absolute slotfase ging het steeds net mis. Het seizoen daarna besloot Frank te gaan backpacken in o.a. Oost-Azië en Australië. Michiel bleef dat seizoen 2018-2019 nog bij Wittenhorst spelen. Om het seizoen daarna het voorbeeld van Frank te volgen en eveneens te gaan backpacken in diverse Aziatische landen, Australië en Nieuw-Zeeland.  Door corona kwam hier ietwat vroeger een eind aan dan gepland.  Terug in Nederland meldden beiden zich aan het begin van dit lopende seizoen 2019-2020 weer aan bij Wittenhorst. Een heel kort en in wezen verloren seizoen want corona  was al na enkele maanden de grote spelbreker.

Frank_Peeters_en_Michiel_Hanssen.jpg

Frank Peeters en Michiel Hanssen (Archief foto's  VV Baarlo)

Met tevredenheid en voldoening kijken Frank en Michiel terug op de periode bij hun voormalige club(s). Met name bij Wittenhorst dat qua sfeer en beleving vergelijkbaar is met VV Baarlo, aldus Michiel. Beiden zetten nu echter een punt achter die periode "buiten de deur". Hoewel weer aanbiedingen buitenshuis besloten ze nu toch ingaande het nieuwe seizoen gezamenlijk terug te keren in de schoot van VV Baarlo, de club van hun voetbalhart. Redenen: nog enkele seizoenen weer voetballen met vrienden, dicht bij huis, minder reistijden en niet te vergeten het verlangen terug naar de gezelligheid van de derde helft in de vertrouwde eigen clubkantine. De overschrijvingen zijn inmiddels binnen!

Frank en Michiel hopen vanaf de start van het nieuwe seizoen weer van belang te kunnen zijn voor het vaandelteam van onze club, dat ook komend seizoen weer onder trainer Tim Nabben acteert in de 3e klasse. Ook hopen ze de door hun opgedane ervaring over te kunnen brengen op de rest van het team en met name de jongeren in de ploeg en ze daarmee beter te maken. Hopelijk kan dat weer in een normaal seizoen dat volledig uitgespeeld kan worden zonder dat COVID-19 of andere perikelen weer roet in het eten gooien.

Verheugd sluit de club beide 'herintreders', die ze overigens nooit uit het oog heeft verloren, weer in haar armen. Het betekent zo goed als zeker weer een positieve kwaliteitsimpuls voor het team.  We wensen zowel Frank als Michiel samen met hun teamgenoten straks weer veel succes en vooral voetbalplezier toe bij VV Baarlo!