Baarlo 1 (zon) - Helden 1 (zon)

Voorbeschouwing

Vandaag is het de laatste wedstrijddag van de reguliere competitie 2022-2023. Voor Baarlo is dat dus de Peel en Maas derby tegen Helden. Vooraf aan het duel zal 1 minuut stilte in acht worden genomen vanwege het overlijden van het pas 21-jarige Helden-lid Pien Verheijen. Het gevolg van een noodlottig verkeersongeval afgelopen week. Bij deze onze condoleances aan haar naasten, die we veel sterkte toewensen bij het verwerken van dit veel te vroege verlies.

Het zet dit duel in een heel ander perspectief. In het kader daarvan is het sportieve belang eigenlijk geheel ondergeschikt, maar zullen we hier toch benoemen. Dat belang is er namelijk met name voor Helden, dat nog in direct degradatiegevaar is. De Heldenaren zullen moeten gaan voor winst om dat op eigen kracht te voorkomen. Wint Baarlo namelijk dit onderlinge treffen hedenmiddag en concurrent Brevendia stunt vervolgens met een (overigens onwaarschijnlijke) zege tegen de nog ongeslagen kampioen SV Laar dan degraderen de Heldenaren rechtstreeks naar de 4e klasse. Als dit voor Helden uiterst pijnlijke scenario - naar verwachting - uitblijft dan wacht de Heldenaren daarna alsnog een hele klus. De Heldense ploeg is dan namelijk sowieso nog veroordeeld tot de degradatienacompetitie, waarin dan alsnog lijfsbehoud moet worden bewerkstelligd.

Afscheid
Baarlo is dankzij de 2-3 zege bij hekkensluiter IVO vorige week zondag reeds veilig. Dit duel staat voor de roodzwarten dan ook vooral in het teken van het afscheid van een aantal spelers. Sportief gezien is er nog een - zij het uiterst minieme - kans op de 4e plek, die nog recht kan geven op promotienacompetitie. Een scenario dat zich voordoet als MMC Weert de 3e periodetitel pakt, Baarlo wint én Hegelsom en Sparta’18 verliezen. En dan speelt ook nog het einddoelsaldo  een rol.

Na afloop van de wedstrijd tussen Baarlo en Helden maken we er nog een gezellig feestje van met z'n allen en doen we de seizoenafsluiting dunnetjes over. Tot Pinkstermaandag in De Meeren!

Het complete wedstrijdbulletin: LEES MEER

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1 - Hoofdveld