Uit de bestuurskamer, 12-10-2021

13 oktober 2021 7:00

Het seizoen loopt weer en voorlopig ziet het er ook naar uit dat we weer een 'normaal' seizoen tegemoet gaan. Er gelden alleen nog maatregelen voor de kantine, maar hopelijk worden die ook tijdens het seizoen nog gewijzigd ten gunste van sportverenigingen.

Een terugblik op de afgelopen 2 bestuursvergaderingen van 7 september en 12 oktober.

Algemene Ledenvergadering (ALV)

Noteer in je agenda, de ALV zal plaatsvinden op donderdag 25 november. We gaan er dit jaar een interactieve vergadering van maken, waarover later meer. Mogelijk zijn er nog maatregelen geldig tegen die tijd, voor nu reserveer alvast de datum in jullie agenda.

Kantinehulp gezocht

Voor zowel de zaterdag (voornamelijk de keuken) als de zondag (keuken en bar) zijn we dringend op zoek naar hulp in de kantine. Lijkt het jou leuk om tegen een vergoeding regelmatig te helpen in de kantine, of weet jij iemand die dit wel zou willen doen? Stuur een mail naar [email protected]. In overleg worden de tijden en je vergoeding besproken. Iedereen vanaf 16 jaar kan reageren.

Rookvrije generatie

Steeds vaker krijgen we de vraag wat we als club doen aan het rookvrij maken van ons sportpark. Op dit moment zien wij geen mogelijkheden om het sportpark volledig rookvrij te maken. We hebben wel besloten dat we hier aandacht voor vragen en er alleen gerookt mag worden buiten op het terras bij de kantine. Dit betekent dat er bij wedstrijden langs de lijn niet meer gerookt wordt. De komende maanden hopen we dit zichtbaar te maken op ons sportpark aan de hand van posters en banners. Wij doen op dit onderwerp een beroep op ieders gezond verstand en medewerking.

Terras en overkapping

Zoals iedereen wel heeft gezien hebben we ons terras verruimd met picknickbanken. Afgelopen weekend werd hier al goed gebruik van gemaakt. Binnenkort volgt uitgebreiding in de vorm van 2 loungebanken en bloembakken. Dit terras is blijvend, hier hebben we een vergunning voor toegekend gekregen. We hebben ook nog steeds de wens om het terras boven bij de kantine te voorzien van een vaste overkapping. We zijn er echter nog niet helemaal uit hoe en wat, daarom hebben we voorlopig een tent geplaatst. Deze tent blijft voorlopig dan ook staan en tijdens koudere periodes maken we gebruik van heaters om de temperatuur in de tent aangenaam te houden. Mocht iemand nog leuke ideeën hebben voor verdere verbeteringen van het terras, zowel boven als beneden, laat het ons weten en stuur een mail naar [email protected].

Oliebollenactie

In samenwerking met Bakkerij Fleuren zijn we een oliebollenactie gestart. Alle jeugdteams tot en met JO15 en MO15 gaan tot en met vrijdag 22 oktober langs de deur om zoveel mogelijk oliebollen te verkopen. Op zaterdag 6 november worden de oliebollen bezorgd. Zondag 7 november nodigen we dan iedereen uit om naar het Sint-Maarten feest te komen in het centrum van Baarlo, georganiseerd door Stichting Kinderfeesten Baarlo, https://www.facebook.com/kinderfeestenbaarlo/. Het team dat de meeste oliebollen verkoopt ontvangt een leuke prijs!

Keeperstrainingen

Een paar weken geleden zijn we gestart met Keeperstrainingen, waarbij we ondersteuning krijgen van Challenge Arena, https://challenge-arena.nl/. We zijn blij dit vraagstuk binnen de jeugdafdeling nu beter belegd te hebben en hopen dit nog verder te kunnen verbeteren. We hebben hierbij wel nog ondersteuning nodig van 1 of 2 trainers/ouders die willen helpen bij het geven van de keeperstrainingen. Voorlopig vinden de keeperstrainingen plaats op de woensdag van 18.00 - 20.00 uur, waarbij de groep keepers verdeeld wordt over 2 groepen. Wil jij hierbij ondersteunen, stuur een mail naar [email protected]. Ook de oudere jeugdkeepers of dameskeepers mogen zich melden, alle hulp is meer dan welkom.

Activiteitenkalender

Omdat we ervan uit gaan dat evenementen weer mogelijk worden dit seizoen, hebben we de activiteitenkalender bijgewerkt. Zo staan de nieuwjaarsreceptie, carnavalsavond, vrijwilligersavond en afsluiting van het seizoen voor zowel senioren als jeugd alvast gepland. Het beerpongtoernooi wordt verplaatst naar het voorjaar 2022 en ook de sponsoravond wordt nog ingepland later dit seizoen. Bekijk de actuele agenda, https://www.vvbaarlo.nl/155/agenda/. Ook hiervoor geldt, heb jij ideeën voor een leuke activiteit voor de jeugd en/of senioren, stuur een mail naar [email protected]

VOG voor alle jeugdleiders/-trainers

We hebben het al eerder aangekondigd en we hebben het voorbereidende werk nu verricht. De invoering van de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) wordt binnenkort uitgerold. Dit onderstreept en versterkt het gevoel dat iedereen bij VV Baarlo zich veilig kan voelen. Zeker ook in combinatie met elkaar leren kennen, sporten, presteren en ontspannen. Wij gaan een zorgvuldig proces hiervoor volgen met duidelijke, juiste en volledige informatie. Deze informatie wordt binnen nu en een aantal weken gedeeld met alle jeugdleiders/-trainers. Het streven is om per 1 januari 2022 voor alle leiders/trainers van de jeugdteams een VOG beschikbaar te hebben. Hier zijn voor ieder individu geen kosten aan verbonden.

Dit waren de belangrijkste punten van de afgelopen 2 bestuursvergaderingen. Mochten er zaken zijn waar je vragen over hebt, stuur een mail naar het secretariaat via [email protected].

Wij wensen al onze teams verder nog veel succes tijdens het lopende seizoen, een aantal teams zijn goed gestart dus we hopen al tijdens de najaarscompetitie een aantal kampioenschappen te kunnen vieren.

Het bestuur van VV Baarlo

Bron: Bestuur