VV Baarlo gekozen tot Club van het jaar in Peel en Maas

27 mei 2021 17:15

De stemperiode is afgelopen en de stemmen zijn geteld. VV Baarlo is gemeentewinnaar in Peel en Maas en mag met trots deze titel een jaar lang uitdragen. De gemeentewinnaars in de verkiezingen, georganiseerd door RABO Clubsupport, zijn vastgesteld op basis van de meeste stemmen per gemeente. Dit orgaan biedt onder meer namens de Rabobank en NOC*NSF sport- en cultuurverenigingen kennis, verbreding van het netwerk en financiële ondersteuning.

2021_VV_Baarlo_Club_vh_jaar_Peel__Maas.jpg

De hierna volgende motivatie lag ten grondslag aan de nominatie van VV Baarlo voor de verkiezing 'Club van het Jaar 2021' :

VV Baarlo is een zeer actieve vereniging, die ook in coronatijd de nodige activiteiten organiseert om de leden actief te houden. Een aantal voorbeelden: online Bingo, online VV Baarlo dag, corona penaltybokaal jeugd, coronacup senioren onder 27, Vossenjacht jeugd. Daarnaast zet de club vrijwilligers en sponsoren ook regelmatig in het zonnetje en laat dat ook zien via de online media kanalen, waar de club de laatste jaren erg actief is. Ook worden er diverse samenwerkingen aangegaan met verenigingen in het dorp, zoals de volleybalclub en dansvereniging die op dit moment op ons sportpark trainen omdat binnensport niet mogelijk is. Maar ook met buurverenigingen, zoals een samenwerking met VV Helden, VV Kessel en MVC'19 om het meiden- en damesvoetbal in de regio te promoten. Een eerste wapenfeit is een girls-only training die op zondag 13 juni staat gepland op ons sportpark. En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen. Voor de KNVB en een aantal clubs in de regio is VV Baarlo op dit moment een groot voorbeeld van een actieve vereniging die continue probeert te denken aan de toekomst en daar ook naar handelt.

Nominatie en verkiezing

Daarom was de nominatie meer dan verdiend aldus de organisatie Rabo ClubSupport. Aan de verkiezing deden landelijk 2.165 sport- en cultuurclubs mee. Er zijn 152.000 stemmen uitgebracht. Uiteindelijk heeft dit voor VV Baarlo dus op basis van de op de vereniging uitgebrachte stemmen geleid tot de titel 'Club van het jaar 2021' binnen de Gemeente Peel en Maas en is VV Baarlo op provinciaal niveau op een verdienstelijk 6e plek geëindigd binnen de categorie sportclubs.

Dankbetuiging

Via deze weg willen we iedereen die op de vereniging heeft gestemd  bedanken voor de steunbetuiging. Maar vooral degenen die in afgelopen jaren met hun inzet hun steentje hebben bijgedragen aan de club. Want zonder al die vrijwilligers was ons dit nooit gelukt. Samen mogen we dan ook trots zijn op dit bereikte resultaat!

Meer info: https://www.clubvanhetjaar.nl/