Raed Bko (jeugdtrainer MVC '19) voetbalkamp voor slachtoffers Syrië en Turkije

6 april 2023 9:15

In de meivakantie, van maandag 1 t/m woensdag 3 mei 2023, organiseert Raed Bko, jeugdtrainer bij MVC'19, een voetbalkamp in Maasbree. De opbrengst van het voetbalkamp komt volledig ten goede aan de slachtoffers van de aardbeving in Aleppo en Jindires (beiden in Noord- Syrië bij de Afrin rivier). Een deel van de opbrengst gaat ook naar Antakya, Zuid-Turkije, waar mensen door de aardbeving getroffen zijn.

Noodhulp voor landgenoten in Syrië en Turkije!

Helaas, voor mijn neef Mohammed en zijn vrouw en hun 3 kinderen is er geen hulp meer nodig. Ze zijn na de aardbeving overleden in Aleppo. In Aleppo en Jindires (beiden in Noord- Syrië bij de Afrin rivier) leeft een groot deel van mijn familie en beste vrienden. Allen zijn dakloos en ontredderd door de aardbeving. Jindires is van de kaart geveegd. Ze hebben niets meer, geen huis, geen spullen, geen kleding. En de hulpgoederen bereiken hen nog niet! Ook in Antakya, Zuid-Turkije woont familie die door de aardbeving getroffen is.

Waarom nu, 6 weken na de aardbeving, mijn oproep?

In mijn hart heb ik door deze grote ramp zowat zelf een aardbeving beleefd. Als je van dichtbij meemaakt hoé hoog de nood is, hoé groot het verdriet is bij de mensen, dát laat niemand onbewogen. De afgelopen dagen en inmiddels al weken, breek ik mijn hoofd, ben ik 24/7 bezig met het maken van plannen. Ik probeer mensen te betrekken bij mijn doel om hulp te organiseren en te helpen waar het kan!! Gelukkig krijg ik veel medeleven van vrienden, collega’s, werkgever, trainers en vele anderen uit mijn netwerk!! Dat doet me heel erg goed.

En daarom doe ik een beroep op jullie allen om mijn landgenoten, familie en vrienden te helpen, maar ook mensen om hen heen die op straat moeten slapen. Ze hebben tenten, onderdak nodig, voedsel en wat huisraad. Ik wil geld inzamelen zodat ik hen rechtstreeks kan helpen. Want via mijn contacten in Syrië heb ik gehoord, dat de mensen die het hardst getroffen zijn, nog niets, echt niets gekregen hebben van de landelijke hulporganisaties of wie dan ook. Alle ingezamelde hulpgoederen blijven helaas ergens steken, waarom en waar weet niemand, en deze kan men straks waarschijnlijk kopen voor té veel geld. Het is verschrikkelijk, wat daar aan de hand is.

Wat ga ik zelf doen?

Voetbalkamp

Ik ga via mijn voetbalschool in de meivakantie, van maandag 1 t/m woensdag 3 mei 2023, een voetbalkamp bij MVC’19 in Maasbree organiseren. De opbrengst van het voetbalkamp komt dus volledig ten goede aan de slachtoffers van deze verschrikkelijke ramp.

• Voor kinderen van 6 t/m 15 jaar.
  • Tijden: dagelijks 2,5 uur van 9:30 uur tot 12:00 uur of van 13:00 uur tot 15:30 uur.
  • Training is gericht op de individuele technische ontwikkeling en bovenal sportplezier.
  • Je krijgt leuke en leerzame trainingen van ervaren trainers.
  • Er zijn mooie prijzen te verdienen.
  • Locatie: Sportpark De Driesprong, Maasbree.
  • Kosten: 58,99 euro (dit is dus voor 3 dagdelen).
  • Aanmelden voor 24 april a.s. via email aan: [email protected] met vermelding: Naam, leeftijd, welk dagdeel.
  • Bij opgave s.v.p. ook 58,99 euro overmaken op NL76INGB0774092505 t.n.v. RB7 Soccer Academy & Coaching en bij Omschrijving “DONATIE” vermelden.

Vrijwilligers/sponsoren gezocht

Ik zoek vrijwilligers, trainers en sponsoren om deze actie succesvol te maken. Het bestuur van MVC’19 stelt de accommodatie belangeloos ter beschikking. Geweldig! Alle inkomsten zullen rechtstreeks gedoneerd worden aan mijn landgenoten, familie en vrienden die noodhulp nodig hebben.

U kunt altijd doneren, ook zonder een deelname aan het voetbalkamp. Alle bijdragen zijn welkom! Klein of groot, wat u maar kunt missen. Ook al heeft u al gedoneerd wellicht. De donatie via het voetbalkamp komt rechtstreeks terecht bij de hulpbehoevenden. Doneer alstublieft uw bijdrage op bankrekening: NL76INGB0774092505 t.n.v. RB7 Soccer Academy & Coaching.

Wat is mijn doel?

Ik heb geen eindbedrag voor ogen. Alle hulp is welkom. Hoe meer geld ik kan inzamelen, hoe meer noodhulp geboden kan worden.

Verantwoording giften

Ik houd het saldo van donaties zichtbaar via mijn Social Media. Momenteel zijn we bezig met het oprichten van een stichting om mensen op de lange termijn te kunnen blijven helpen. Zodra de stichting is opgericht en een eigen bankrekening heeft, wordt het geld van alle donaties naar de rekening van de stichting overgemaakt. Ik wil het geld rechtstreeks aan de mensen sturen of zelf geven. Als de getroffen mensen het geld krijgen, zullen ze hiervan een foto of filmpje maken en dat aan mij opsturen zodat ik hun grote dank aan jullie, gulle gevers, kan doorzetten. Ik zal alle informatie, filmpjes en foto’s op mijn Social Media zetten.

Kan ik op uw hulp rekenen?

Raed Bko. Ik ben uw verbinder met de zwaar getroffen landgenoten, families en bekenden in Jindires stadje in Syrië en Antakya stad in Turkije.

86E3658A-4099-4173-90D8-A6C0D08D33C1.jpeg