Len Gielen ‘Lid van Verdienste KNVB’

21 januari 2023 16:00

Tijdens de nieuwjaarsreceptie op vrijdag 6 januari heeft Len Gielen de ‘Lid van Verdienste’ onderscheiding ontvangen uit handen van Jan Heijnen van de KNVB. Tijdens deze avond werd Len, samen met zijn partner Lies en zoons Rico en Andy, in het zonnetje gezet.

'Lid van Verdienste' is een uitzonderlijke onderscheiding waarbij de KNVB en de vereniging haar erkenning uitspreken voor de inzet en bijdrage die Len de afgelopen decennia als vrijwilliger binnen onze vereniging heeft gehad en nog steeds heeft. De criteria om voor deze onderscheiding in aanmerkingen te komen zijn:

• 20 jaar of langer actief uitoefenen van een combinatie van KNVB functies, waarbij de som van de uitgeoefende functies 30 jaar is;
  • 25 jaar of langer uitoefenen van de functie van voorzitter, secretaris, penningmeester of wedstrijdsecretaris in het bestuur van een vereniging;
  • 30 jaar of langer actief uitoefenen van functie(s) binnen de KNVB en/of bestuursfunctie(s) binnen een vereniging.

Len is inmiddels ruim 50 jaar als vrijwilliger verbonden aan onze vereniging. Destijds gestart als jeugdleider en grensrechter bij de A1 om daarna altijd, tot op heden, in diverse functies verbonden te zijn geweest aan onze vereniging: elftalleider, wedstrijdsecretaris, senioren-commissielid en daarna bestuurslid (secretaris/vice-voorzitter). Len is daarnaast de oprichter van onze website, die hij als webmaster en mede-redacteur nog steeds up-to-date houdt. Wekelijks worden zijn wedstrijdverslagen van Baarlo 1, onder zijn alias LenG, nog altijd graag gelezen binnen en buiten Baarlo.

Als bestuurslid in het hoofdbestuur kondigde Len in 2020 zijn afscheid aan, na 22 jaar bestuurslid te zijn geweest. Afscheid als bestuurslid betekende gelukkig niet het afscheid van VV Baarlo. Binnen de Werkgroep Communicatie blijft Len zich inzetten voor de club. Recentelijk nog is het nieuwe mediapakket, dat een geïntegreerde omgeving omvat van website, clubapp en narrowcasting (= informatievoorziening via beeldschermen) live gegaan. En daarnaast is Len nog altijd actief als BHVer en netwerkbeheerder binnen onze vereniging.

Len, namens bestuur, leden, vrijwilligers en iedereen die VV Baarlo een warm hart toedraagt, van harte gefeliciteerd met deze mooie en verdiende onderscheiding. Ook partner Lies willen wij hierbij niet onvermeld laten, want achter elke sterke man staat een sterke vrouw. Lies ook jij hartstikke bedankt en gefeliciteerd met de onderscheiding van Len.

Len, we hopen jou, samen met partner Lies, nog heel lang op ons sportpark te mogen verwelkomen en van je vrijwilligerswerk te mogen genieten.

Bestuur namens alle leden VV Baarlo

Bron: Bestuur