KNVB spar-sessie “Jeugdraad”

21 januari 2023 14:00

De KNVB is een aantal jaar geleden gestart met het onder de aandacht brengen van het nut van een jeugdspelersraad / jeugdraad binnen voetbalclubs. VV Baarlo heeft sinds 2019 een jeugdspelersraad en we zijn overtuigd van de toegevoegde waarde ervan.

Op initiatief van Marie-Louise Suijkerbuijk van de KNVB vond op 11 januari een spar-sessie plaats in onze kantine in de Meeren. Bestuurs-/commissieleden van SV Someren, VV Kessel en DFO’20 zijn naar Baarlo gekomen om hierover met ons en elkaar van gedachten te wisselen. Namens VV Baarlo waren onder andere jeugdleden Lieke Smedts en Kane Hutjens aanwezig, om ervoor te zorgen dat de stem van de jeugd ook echt een belangrijk onderdeel van de discussie zou zijn. En met succes. Deze jonge mensen kunnen heel goed onder woorden brengen wat zijn vinden, willen, nodig hebben, etcetera. Mede hierdoor was het een geslaagde avond, waarop we vanuit VV Baarlo vooral trots kunnen zijn op onze jeugd en een bevestiging zagen dat we op de goede weg zijn.

Wil je meer weten over de jeugdspelersraad binnen VV Baarlo? Neem dan contact op met Marco van Lier (06-38518521).