JO15-1 kampioen, in stilte!

22 december 2022 11:30

Zaterdag 7 december was koud en guur. Om 14:00 uur stond voor JO15-1 de thuiswedstrijd tegen S.V. Heythuysen op het programma. Vooraf waren er al wat speculaties over een mogelijk kampioenschap. Wat als wij winnen en Maasbree verliest of speelt gelijk. . . . . dan zouden we kampioen zijn.

Eerst zelf winnen!

Maar snel terug naar de orde van de dag. Eerst zelf maar eens winnen. Iedereen was fit dus niets stond een goede wedstrijd in de weg. Vanaf het begin was er een duidelijk overwicht van Baarlo. Er was echter maar één probleem, de bal ging er niet in. Gelukkig viel vlak voor rust de 1-0. Ook na rust was er maar één partij die het spelbeeld bepaalde, maar de bal wilde er niet in. En dan blijft het spannend. Gaat het dan toch nog fout? In de laatste minuut een vrije trap voor Heythuysen randje strafschopgebied. Tot ieders opluchting gaat de bal er via de paal naast. De drie punten zijn binnen. Nu afwachten op de uitslagen van de andere wedstrijden. Na een lekker warme douche voor de spelers en een kop koffie voor de leiders, ging iedereen huiswaarts. Volgende week zouden we het kampioenschap wel veilig stellen.

De concurrent verliest, kampioenschap binnen!

Maar toen kwamen de eerste app’jes. Via via werd er gezegd dat Maasbree verloren had. Het duurde eventjes maar vlak voor 17:00 uur, iedereen zat alweer thuis naar het WK voetbal te kijken, kwam de definitieve bevestiging. Maasbree had verloren en Baarlo JO15-1 is kampioen!! Een kampioenschap in stilte!!

Ondertussen zijn we bijna 2 weken verder en is de laatste wedstrijd van het seizoen afgelopen zaterdag afgelast. Ook hebben we na de wedstrijd op 7 december niet meer getraind. Maar het feestje voor het kampioenschap lassen we zeker niet af maar schuiven we even door tot na de jaarwisseling.