Bestuur wisselt door: vacature voorzitter TC

25 november 2022 7:30

Onlangs heeft René Janssen zijn collegabestuursleden laten weten dat hij zijn rol in het bestuur van VV Baarlo niet gaat verlengen. Na 2 jaar deel uitgemaakt te hebben van de projectgroep ‘Toekomst VV Baarlo’, heeft René met veel enthousiasme in het vernieuwde bestuur de rol van Voorzitter Technische Commisssie bekleed. Na 6 jaar vindt René het tijd worden voor een nieuwe enthousiasteling, die de club verder op de kaart gaat zetten.

“Met veel inzet en plezier heb ik 6 jaar deel uitgemaakt van een ambitieus bestuur. We hebben veel bakens verzet en ik denk dat we oprecht trots mogen zijn wat we in de afgelopen jaren met alle vrijwilligers hebben weten te bereiken. Maar er liggen nog genoeg interessante uitdagingen om de club verder te ontwikkelen. Na 6 jaar vind ik het een gepast moment om plaats te maken voor een nieuw bestuurslid.

Binnen de club hebben we de afgelopen jaren veel tijd en energie gestopt in de juiste taakverdeling bij de verschillende commissies en werkgroepen. De basis is nu goed op orde. Voor de Technische Commissie ligt er een mooie uitdaging om de komende jaren te investeren in het verbeteren van het voetbal- en kaderbeleid. Daar hebben we al de nodige gesprekken over gehad, o.a. met belanghebbenden binnen de club, de KNVB en andere externe partijen. Een goed voetbal- en kaderbeleid implementeer je niet even in een jaar tijd binnen een club ter grootte van VV Baarlo. Daar moet je de tijd voor nemen, de tijd die ikzelf eenvoudigweg niet meer heb. Onder andere door mijn thuissituatie, maar ook omdat ik nog diverse andere taken vervul binnen de club en ik voor mezelf de keuze heb gemaakt om bijvoorbeeld de komende jaren in ieder geval een elftal te blijven trainen. En zoals gezegd, het is nu een mooi moment om in het bestuur te stappen en de club verder te ontwikkelen. Er liggen nog een aantal zeer mooie uitdagingen en daar hoort ook zeker het 100-jarig bestaan van de club bij in 1927. Daarom mijn keuze plaats te maken voor een opvolger, die we hopelijk dan ook snel gaan vinden.

De komende maanden blijf ik nog wel zitting houden in het bestuur. Uiterlijk aan het eind van het lopend seizoen leg ik mijn bestuurstaken neer. Ik hoop dat ik mijn opvolger dan wegwijs heb kunnen maken.”

Geïnteresseerden kunnen zich melden door een mail te sturen naar [email protected]. Wil je meer informatie over de rol van Voorzitter Technische Commissie,  neem dan contact op met René via 06 - 11 53 82 90 of [email protected]. We hopen in ieder geval snel een opvolger te vinden zodat René met een goed gevoel uiterlijk aan het eind van het lopend seizoen afscheid kan nemen als bestuurslid.

Bekijk de vacature