Voormalig Baarlo-trainer Jan van 't Hek overleden

18 mei 2021 15:45

LenG

Uit de persmedia vernamen we het droevige nieuws dat voormalig Baarlo-trainer Jan van 't Hek op 14 mei jl. op 76 jarige leeftijd is overleden.

Jan van het Hek, vanwege zijn rossige haar bijgenaamd "Den blauwe oet Aarce", is slechts 1 seizoen trainer bij onze club geweest, te weten in het seizoen 1989-1990 waarin hij tevergeefs probeerde Baarlo 1 te behouden voor de 4e klasse.

Aan zijn overgave en inzet om degradatie te voorkomen lag het niet, want dat waren juist enkele van zijn kenmerkende eigenschappen. Eigenschappen die hij eerst in zijn beginjaren als voetballer ten toon spreidde bij RKDEV, de club uit zijn woonplaats Arcen. Maar daarna in de jaren 60 t/m begin 70 vooral vanwege zijn voetbalcapaciteiten ook jarenlang op oud stadion "De Kraal" en daarbuiten als  (semi-)profvoetballer  bij VVV-Venlo. Bij de Venlose club groeide hij als verdediger met name om zijn onverzettelijkheid uit tot een publiekslieveling. Ook speelde hij nog enkele seizoenen voor de fusieclub Fortuna Sittardia Combinatie (FSC), tegenwoordig Fortuna Sittard. Na zijn actieve periode als voetballer ging hij vervolgens met wisselend succes bij diverse amateurverenigingen aan de slag als trainer (o.a. bij Baarlo, IVO, Venlo en Venlosche Boys).

Wij wensen zijn echtgenote, kinderen en klein-kinderen alsmede verdere familie veel sterkte bij het verwerken van dit zware verlies.

Jan_van_het_Hek.jpg  Jan_van_het_Hek_bij_VVV_Venlo.jpg

Op de 2e foto, genomen in oud VVV-stadion De Kraal, Jan van 't Hek gehurkt eerste van links. (Foto's:De Limburger)