Geslaagd 4x4 jeugdtoernooi: (foto)verslag en uitslagen

5 maart 2021 13:45

Zaterdag 27 februari stond er voor de jeugd een 4 tegen 4 toernooi op het programma, met individuele winnaar per leeftijdscategorie. Een bijzonder geslaagd initiatief van jeugdcoördinator (jongere jeugdteams) Hay Nelissen.

Het weer werkte ook nog eens mee. In het begin een tikkeltje fris, maar het lenteachtige zonnetje deed wat dat betreft snel goede zaken. De jongste jeugd had er zeer veel zin in, dit bleek wel omdat er tijdens het klaar zetten van de veldjes al volop gevoetbald werd.

Eerst was er nog een schrikmoment voor de organisatie. Omdat "MS Office" (met de toernooiplanning) op de laptop van Hay vlak voor de start van het evenement nog een update uit had staan en prompt op het moment suprême uitvoerde. Maar met hulp van een van de jeugdleiders was dit euvel snel opgelost. Het toernooi kon beginnen.

Er werd flink gestreden en bij de meeste wedstrijden werd er volop gescoord. Vele wedstrijden gingen gelijk op maar af en toe was er ook een groot verschil tussen de strijdende teams. Bij elke leeftijdsgroep bleef het tot het einde spannend en het grootste verschil tussen de nummer 1 -2 in de eindstand was maar 3 punten. Dat ook onze meiden zich lieten gelden bleek ook in de uitslagen waar dit  bij JO8-JO9  resulteerde in een 2e plaats en bij JO17-MO17 werd dit zelfs een 2e en 3e plaats en bij JO13-MO15 ging Wieteke Ottenheijm er zelfs met de 1e plaats vandoor.

We kunnen dan ook weer terugkijken op een voor de jeugdspelertjes bijzonder leuke happening. Dat was af te zien aan de lichaamstaal én het plezier dat afstraalde van de gezichten van de jeugdige deelnemers. De uiteindelijke nummers 1 tot en met 3  per leeftijdscategorie werden na afloop naar voren geroepen, waarbij iedere winnaar een beker in ontvangst mocht nemen als herinnering 🏆.

Complimenten aan alle spelers, leiders voor hun aanwezigheid en het jeugdbestuur dat ervoor zorgde dat er voor alle jeugdspelers ranja klaar stond en voor de leiders koffie. Jan Smits voor de prachtige foto`s en uiteraard willen we hierbij ook Hay Nelissen nogmaals even bedanken voor dit initiatief en al het werk dat hij hier in heeft gestoken. Ook dat wordt enorm gewaardeerd.

Op naar het volgende event dat binnenkort start, de Baolder League 🏅! Meer info volgt nog binnenkort.

De uitslagen per leeftijdscategorie:

JO8-JO9

Meggie, Smedts

Merel, Sanders

Bekijk hier het fotoverslag

van dit 4x4 jeugdtoernooi.

(Foto's: Jan Smits)

Bron: WG Communicatie